سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

اجرای اقدامات برای بهبود وضعیت راه های آذربایجان غربی

اقدامات برای بهبود وضعیت راه های آذربایجان غربی در حال انجام است

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه در خصوص وضعیت راه های استان گفت: طرح ملی احداث بزرگراه ارومیه- میاندوآب- مهاباد به عنوان بزرگ ترین محور ترانزیتی جنوب آذربایجان‌غربی تا اواسط سال 92 به بهره ‌برداری می‌رسد که شاه کلید توسعه جنوب استان به شمار می رود.

خلیل محبت خواه افزود: این طرح به طول 180کیلومتر است و 17کیلومتر از آن در سالهای گذشته از سمت ارومیه به بهره برداری رسیده است و مابقی محور در5 قطعه احداث می شود و 330میلیارد ریال برای این طرح اختصاص یافته ست.

وی با بیان اینکه هم اکنون 30 پروژه احداث بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و تقاطع غیر همسطح در سطح استان در دست اجراست افزود: این طرح ها به طول 487 کیلومتر و بهسازی و آسفالت راه های روستایی به تعداد 461 پروژه و به طول 1458 کیلومتر در قالب طرح مهر ماندگار در استان اجرا می شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی نزدیک به 15 هزار کیلومتر راه هم سنگ دارد، افزود: آذربایجان غربی به لحاظ طول معابر شهری و روستایی بین ده استان اول کشور قرار دارد و از نظر رتبه بندی راه های اصلی و روستایی در سطح کشور جزو استان های برخورداری متوسط به شمار می رود.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی استان افزود: آشکارسازی نقاط حادثه خیز، نصب علایم و تابلوهای هشدار دهنده، لکه گیری آسفالت، عملیات درزگیری و نصب میله های جدا کننده از جمله عملیات راهداری اجرایی در مقاطع پرحادثه جنوب آذربایجان غربی است.

ارسلان شکری ادامه داد: ضریب ایمنی محورهای استان با اجرای عملیات راهداری از جمله اصلاح شیب عرضی، تعمیر علائم و نصب تابلوهای هشداردهنده و تعریض پیچ های خطرساز در نقاط پرحادثه به ویژه در بزرگراه ارومیه- سلماس ارتقا یافته است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.