سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نفرین اودیسیوس در انتظار زیردریایی‌های هسته‌ای انگلیس +عکس

ساخت اودسيوس كه چهارمين زير دريايي هسته اي تهاجمي انگليس از مجموع هفت زير دريايي از نوع استوت به شمار مي رود كه نيروي دريايي سلطنتي انگليس سفارش داده است، در شمال غرب انگليس انجام خواهد شد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اودیسیوس یکی از برجسته‌ ترین رهبران یونانیان در جنگ تروا و قهرمان اودیسه هومر بود. وی به هوش و خرد معروف است. او در جنگ تروا به همراه آشیل به آسیا آمد و در جریان فتح شهر مذکور هنگامی که یونانیان امیدی به پیروزی نداشتند اسبی چوبین ساخت و به همراه تعدادی از سربازان خود در اسب پنهان شد. ارتش یونان وانمود کرد که شکست خود را قبول کرده و اسب را به عنوان هدیه به مردم تروا پیشکش می ‌کند.

تروائیان متوجه حیله نشدند و اسب را وارد شهر کردند و شب هنگام زمانی که تروائیان مست و مدهوش به خواب رفته بودند، اودیسئوس به همراه یاران خود از اسب بیرون آمد و دروازه‌های شهر را گشود و ارتش یونان وارد شهر شد. آن شب یونانیان بسیاری از مردم تروا را کشتند و شهر را غارت کردند.

اکنون نیز وزارت دفاع انگليس از ساخت يك زير دريايي اتمي جديد به ارزش يك ميليارد و 200 ميليون پوند معادل يك ميليارد و 500 ميليون يورو خبر داد. شركت دفاعي انگليسي BAE Systems  براي نيروي دريايي سلطنتي اين زير دريايي جديد موسوم به اودسيوس را توليد خواهد كرد.

ساخت اودسيوس كه چهارمين زير دريايي هسته اي تهاجمي انگليس از مجموع هفت زير دريايي از نوع استوت به شمار مي رود كه نيروي دريايي سلطنتي انگليس سفارش داده است، در شمال غرب انگليس انجام خواهد شد.



اين زيردريايي هاي نسل جديد به تدريج جايگزين زيردريايي هاي نوع ترافالگار خواهند شد كه در حال حاضر براي عمليات مورد استفاده قرار مي گيرند. دو زيردريايي نخست نوع جديد موسوم به استوت و آمبوش در حال حاضر در دريا تحت آزمايش هستند و ساخت سومين زير دريايي موسوم به آرتفول نيز در كارخانه باراو تقريبا رو به اتمام است.

استوت هنگام آزمايش در دريا مشكلاتي جدي به ويژه در زمينه نشت و خرابي الكترونيكي نشان داد كه ناچار شد دوباره به سطح بيايد.

اما بحران اقتصادی و مشکلات فراوان ناشی از ان باعث شده تا اعتراضات زیادی نسبت به این ولخرجی و قدرت نمایی دولت انگلیس صورت بگیرد و برخی مردم این کشور معتقدند نفرین اودیسیوس گریبانگیر این زیردریایی ها خواهد شد. این قهرمان تاریخی در جریان فتح تروا به تاراج معبد پوزئیدون پرداخت و مجسمه او را شکست، کاهن معبد در اثر این کار اودیسیوس را نفرین کرد و او سالها آواره بود و در نهایت با نیزه ای که از سمت دریا پرتاب شد کشته شد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.