سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«چاوز جان سخت» آماده چهارمین جراحی شد +شرح بیماری

سرطان کولورکتال که به نام‌ هاي سرطان کولون يا روده نيز خوانده مي ‌شود، بعد از رشد سلول‌ هاي سرطاني در کولون، رکتوم و آپانديس بروز مي ‌کند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، در مورد بیماری سرطان هوگو چاوز حرف و حدیث‌ های زیادی وجود دارد. خود بیماری، واکنش چاوز نسبت به آن معالجه ‌ها و آثار آن بر کشورش، ایالات متحده آمریکا و سایر متحدانش، حالتی عجیب برای حکومتش ایجاد كرده است.

ماجرا از صبح تابستانی یکی از روزهای ماه ژوئن 2011 آغاز شد. تلفن پروفسور خوان آلساندرو دل زارتا سرطان‌ شناس بیمارستان مرکزی‌ هاوانا به صدا درآمد. آن سوی خط ویکتور خسیاس پزشک جوان ونزوئلایی صحبت می ‌کرد که دوره تخصصی ‌اش را زیرنظر این سرطان‌ شناس کوبایی گذرانده بود. پزشک ونزوئلایی از سرطان‌ شناس مشهور کوبایی خواست آماده باشد تا چهره ‌ای معروف را به حضور بپذیرد.

تیم پزشکی به سرپرستی پروفسور دل زارتا آزمایش ‌های گوناگونی از جمله ام ‌آر آی، سی‌ تی ‌اسکن، لاپاراسكوپی، آزمایش خون، سرطان‌ شناسی و ... انجام داد و مشخص شد بیمار مشهور به سرطان بدخیم کولون مبتلاست.

سرطان کولورکتال که به نام‌ هاي سرطان کولون يا روده نيز خوانده مي ‌شود، بعد از رشد سلول‌ هاي سرطاني در کولون، رکتوم و آپانديس بروز مي ‌کند. اين سرطان سومين رتبه را در ميان شايع‌ ترين سرطان‌ ها دارد و عنوان دومين عامل مرگ ناشي از سرطان را در جهان به ‌خود اختصاص داده است.

هوگو چاوز رئیس جمهور ونزوئلا دوشنبه برای انجام عمل جراحی غده سرطانی در ناحیه لگن خاصره وارد كوبا شد. این چهارمین عمل جراحی چاوز ظرف 18 ماه گذشته خواهد بود. چاوز 58 ساله نخستین ساعات بامداد دوشنبه وارد هاوانا شد و رائول كاسترو رئیس جمهور كوبا در فرودگاه از وی استقبال كرد.

همچنین رافائل كوریه رئیس جمهور اكوادور دوشنبه به منظور اعلام حمایت خود از چاوز به كوبا سفر كرد. چاوز پیش از ترك كاراكاس به مقصد هاوانا برای نخستین بار و آشكارا از نیكلاس مادورو، معاون رئیس جمهور به عنوان جایگزین خود سخن به میان آورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.