سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ دستیار ویژه رئیس جمهوری:

اعتبارات سد ˈنم رودˈ تا پایان سال تخصیص می یابد

در بازدید دستیار ویژه رییس جمهوری از سد نم رود، در خصوص تخصیص کامل اعتبارات آن در سال جاری قول مساعد داده شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن / در بازدیدی که دستیار ویژه رییس جمهوری اسلامی همراه با معاون آبفای وزارت نیرو، رییس آب منطقه ای تهران و فرماندار فیروزکوه از سد نم رود واقع در بخش ˈارجمندˈ شهرستان فیروزکوه صورت گرفت، ˈعلی اکبر محرابیانˈ بر تسریع اجرای پروژه تاکید کرد و بابت تخصیص کامل اعتبارات آن تا پایان سال 91 قول مساعد داد.

وی تصریح کرد: آبگیری این سد باید حداکثر تا پایان سه ماهه ابتدایی سال 92 عملیاتی و اجرایی شود.

همچنین ˈخسرو ارتقاییˈ رئیس آب منطقه ای تهران در این باره به خبرنگار ما گفت: بانک صادرات با تامین مالی ادامه این پروژه با انتشار اوراق مشارکت به میزان 30 میلیارد تومان موافقت کرده است که به بانک مرکزی فرستاده شده و در صورت فروش، کمک شایانی به پیشرفت کار خواهد شد.

وی عمده مشکل آبگیری سد را بحث جابجایی روستا عنوان کرد و ادامه داد: با انجام آبگیری، تراز جاده فعلی روستا به زیر آب خواهد رفت و لذا مستلزم جابجایی و انتقال هر چه سریعتر روستاییان است.

این گزارش حاکی است پروژه احداث سد نم رود که از سال 84 در منطقه آغاز شده و مقوله آبگیری آن جزو طرح های مهر ماندگار به ثبت رسیده، اینک از پیشرفت فیزیکی 75 درصدی برخوردار است.

گفتنی است با تکمیل سد نم رود و آغاز آبگیری آن، روستای سله بن برای همیشه از روی نقشه جغرافیایی محو خواهد شد.

روستای سله بن از روستاهای بخش ارجمند شهرستان است که در فاصله 21 کیلومتری فیروزکوه و در ارتفاع دو هزار و 25 متری از سطح دریا قرار دارد/س

برچسب ها: سد ، نم رود ، اعتبارات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.