سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/ استاد روانشناس:

تحصیل ملاک انتخاب همسر به عنوان یک ارزش نیست

استاد روانشناس گفت: میزان تحصیل و مدرک، ملاک انتخاب همسر به عنوان یک ارزش نیست زیرا آنچه در این مقوله بسیار اهمیت دارد توجه به شعور و شخصیت فرد است.

دکترˈ شکوه نوابی نژادˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن بیان کرد: ازدواج هایی که به علت لجاجت با خانواده، از روی سلیقه و حتی یک رابطه عاطفی صرف شکل می گیرد شکست می خورد.

چهره ماندگار علمی کشور و از استادان دانشگاه گفت: نیاز یک جوان برای یک ازدواج موفق، تعهد به ازدواج و علاقه به زندگی و رابطه زناشویی است و صرف دوست داشتن کافی نیست.

نوابی نژاد به مشاوره های قبل از ازدواج اشاره و بیان کرد: مشاوره های قبل از ازدواج که توسط هر دو نفر انجام می گیرد نقش بسیار مهمی در شناخت خویشتن خویش دارد و به زوج ها فرصت می دهد طرف مقابل خود را بهتر بشناسند و به پرسش های خویش قبل از تشکیل زندگی پاسخ دهند.

وی یکی از بخش های تفاهم زوج ها را تفاوت های بومی، قومی و اجتماعی خواند و گفت: اکنون به علت گسترش دانشگاههای کشور ازدواج های میان فرهنگی بین اقوام مختلف بسیار زیاد است که منع نمی شوند ولی آنچه اهمیت دارد وجود شباهت ها نسبت به فرهنگ ها و اعتقادات خویش است/س

برچسب ها: تحصیل ، همسر ، رابطه عاطفی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.