سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تملیکی؛

تدوین سند ملی راهبردی سازمان اموال تملیکی، گامی دیگر در توسعه اقتصاد

سازمان اموال تملیکی تنها سازمان تخصصی در بدنه دولت است که تجربه ،مکانیزم، قوانین و زیر ساخت های لازم برای تمرکز فروش اموال مازاد دولت را دارد و مي تواند نقش موثری در اين زمينه ایفا نماید.

اردشیر محمدی، مدیر عامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تملیکی، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: سند ملی راهبردی اموال تملیکی در مهرماه امسال بررسی های کارشناسی و کاربردی با حضور مدیران عالی اجرایی و ستادی و کارشناسان دستگاه های موازی تدوین و تنظیم گردیده است.

وی تصریح کرد: سند راهبردی املاک تملیکی سازمان در قالب چشم انداز افق 1404  ترسیم شده تا بتواند بعنوان امین اموال دولت تعیین کننده اموال در اختیار و مشمول باشد و این امکان را می دهد که اثر بزرگی در تامین منابع مالی کشورداشته باشد.

مدیر عامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، با اشاره به ضرورت برنامه ریزی علمی و کاربردی برای بهبود فرآیندهای سازمانی افزود: سند ملی راهبردی برنامه حیاتی، چراغ راه آینده و سند خوشبختی سازمان قلمداد می شود و معیاری برای ترسیم شاخص های آتی سازمان اموال تملیکی است.

محمدی اظهار داشت: مهندسی مجدد ساختار و فرآیندها در اولویت اساسی قرار دارد و با مکانیزه کردن گردش امور، خدمات این سازمان بعنوان یک نهاد حاکمیتی به سهولت در دسترس مردم و ذینفعان قرار می گیرد.

مدیر عامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تملیکی با اشاره به آثار عملیاتی شدن این سند افزود: یقیناً در این راستا ظرفیت بسیار زیادی در امور مربوط به این سازمان بوجود خواهد آمد و چه بسا این ظرفیت توان ارائه خدمات به کلیه دستگاه های اجرایی کشور را نیز با توجه به برنامه ها و اهداف پیش روی سازمان اموال تملیکی در برخواهد داشت و امیدوارم در طراحی برنامه عملیاتی این سند دستگا ههای اجرایی و صاحبنظران حضور جدی و فعالی داشته باشند.

وی تاکید کرد: فروش اموال مازاد منقول و غیر منقول نیازمند سازمان تخصصی است که عموما سازمانها از آن برخوردار نیستند و با توجه به اینکه مسئولیت تعیین تکلیف اموال مازاد دولت بین دستگاه های اجرایی توزیع شده است موجب می شود که این مسئولیت بصورت جدی پیگیری نشود.

مدیر عامل سازمان جمع آوري و فروش اموال تمليكي، در ادامه افزود : سازمان اموال تملیکی تنها سازمان تخصصی در بدنه دولت است که تجربه ،مکانیزم، قوانین و زیر ساختهای لازم برای تمرکز فروش اموال مازاد دولت  را دارد و مي تواند نقش موثری در اين زمينه ایفا نماید.

وی خاطرنشان نمود: در این جهت نقش مسئولین تصمیم ساز و تصمیم گیر بالاخص مجلس شورای اسلامی در تغییر قوانین، مربوط به این سازمان بسیار حائز اهمیت است./ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.