سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعت فرانسه در آستانه نابودي

پس از بروز بحران اقتصادي در غرب ، اوضاع بخش صنعت در فرانسه نيز به وخامت گراييده است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ صنايع فرانسه در حال سقوط آزاد هستند. ژان پل شپل کارشناس اقتصادي در اين باره گفت فرانسه از دهه هشتاد شاهد زوال صنايع خود بوده است.  شمار کارکنان بخش صنعت در فرانسه از پنج ميليون و سيصد هزار تن در سال هزار و نهصد و هشتاد به سه ميليون و دويست هزار تن در سال دوهزار و دوازده رسيده است. در واقع بخش صنعت بيش از يک سوم کارکنان خود را از دست داده است.  تنها در سال دوهزار و نه چهارصد کارخانه به طور کامل تعطيل شدند. 

نتيجه اين شرايط تغيير شکل اقتصاد فرانسه است. سهم صنايع در توليد ناخالص داخلي از بيست و چهار درصد در سال هزار و نهصد و هشتاد به دوازده درصد در سال دوهزار و دوازده رسيده است.  در مقابل در همين زمان بخش خدمات رشد کرده است و از چهل و پنج درصد به پنجاه و هفت درصد رسيد. 

 در همين چارچوب ادوارد مرتن نماينده کنفدرسيون دموکراتيک کار فرانسه در کارخانه آرسلور ميتال فلورانژ  با توجه به توافق دولت و شرکت آرسلور ميتال خطاب به رييس جمهور فرانسه گفت:  بيست و چهارم ماه فوريه و آنچه را که به ما گفتيد به ياد بياوريد. آيا هم اکنون وجدان شما آسوده است؟ آيا مي دانيد که شما مسئول بدبختي هاي اجتماعي در سراسر منطقه فلورانژ هستيد؟ آيا شما در انتظار بدبختي در اينجا هستيد؟

همزمان با اين شرايط بد اقتصادي آمريکا تلاش مي کنند با استخراج گاز و نفت شيست صنايع خود را نجات دهد. اين کشور از سال دوهزار و نه بهره برداري گسترده از منابع گاز و نفت شيست را آغاز کرده است و مي تواند تا سال دوهزار و دوازده منابع مورد نياز صنايع خود را  تامين کند.شرکت هاي آمريکايي اميدوارند تا سال آينده ميزان عملکرد مالي آنها به ميزان پيش از بحران اقتصادي بازگردد.

برچسب ها: فرانسه ، نابودی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.