سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برقراري خط تلفن قرمز بين افغانستان، پاکستان و ترکيه

يک مقام ترکيه اي روز دوشنبه گفت يک خط تلفن قرمز براي ارتباط آسان روساي جمهور سه کشور افغانستان، پاکستان و ترکيه در مواقع بحراني، برقرار شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛اين مقام که مايل به افشاي نامش نبود گفت اين خط تلفن از روز يکشنبه برقرار شده است اما سران سه کشور هنوز از آن استفاده نکرده اند.

وي افزود: هدف از برقراري اين خط تلفن، ارتباط آسانتر سه کشور در مواقع بحراني است.

روساي جمهور پاکستان و افغانستان قرار است روزهاي سه شنبه و چهارشنبه در آنکارا با يکديگر ديدار و در مورد راه هاي رفع تنش تازه در روابط خود گفتگو کنند. در پي سوء قصد به جان عبدالله خالد رئيس سازمان اطلاعات افغانستان،‌ مقامات اين کشور مدعي شدند طراحي اين حمله در پاکستان انجام شده است.

"حامد کرزاي" رئيس جمهور افغانستان به صورت مستقيم پاکستان را به دست داشتن در اين حمله متهم نکرد اما گفت طالبان به تنهايي قدرت اجراي اين عمليات را نداشت و دستهاي بزرگتري در کار بوده است.

وزارت امور خارجه پاکستان ضمن تکذيب دست داشتن در اين ترور، اعلام آمادگي کرد در مورد اين حادثه تحقيق کند.

عبدالله گل رئيس جمهور ترکيه سه شنبه شب ميزبان آصف علي زرداري رئيس جمهور پاکستان و کرزاي همتاي افغان خود خواهد بود.

نشست سران سه کشور در آنکارا هفتمين نشستي است که در ترکيه برگزار مي شود. سازوکار عادي مشورتي بين اين سه کشور از سال 2007 و با هدف تشويق پاکستان و افغانستان به همکاري در مبارزه با افراط گرايي آغاز شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.