سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خاکپور: فوتبال ایران تجارت خانه است و یک سری در آن کاسبی می کنند / فدراسیون فوتبال ما با زد و بند فدراسیون برتر آسیا شده است

مدافع سابق تیم ملی کشورمان گفت: برای یحیی گل محمدی در پرسپولیس آرزوی موفقیت می کند.

محمد خاکپور مدافع سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران،اظهار داشت: برای یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی جدید پرسپولیس آرزوی موفقیت می کنم، بنده هیچ ارتباطی با فوتبال ایران و دنیای فوتبال ندارم و فقط وقتی که می شنوم دوستانم در این فوتبال پست می گیرند،برای آنها آرزوی موفقیت می کنم و امیدوارم که در کارشان موفق باشند.

وی افزود: من کاری با فوتبال ایران ندارم چو فضای فوتبال ما آنقدر آلوده است که سعی می کنم به آن نزدیک نشوم.

کسی در فوتبال ما دنبال این نیست که از تجربه کسی استفاده کند.تنها چیزی که در فوتبال ما اولویت نیست،تخصص و تجربه است.

اگر اهل رابطه و زد و بند باشید، دنبال تان می آیند و مهم نیست که تخصص نداشته باشید و در غیر اینصورت یعنی اگر اهل رابطه و زد و بند نباشید، باید کنار باشید.

وی در ادامه گفت: از اینکه در فوتبال ایران کا ر نمی کنم، ناراحت نیستم چون کاری نیست که انجام بدهم،بقیه دوستانی هم که در فوتبال ما مشغول هستند،کار نمی کنند بلکه یک سری دوست هستند که با هم جمع شده اند و فوتبال بازی می کنند و یک بودجه ای هم هست که تقسیم می شود و هیچ اتفاق دیگری هم نمی افتد.

وی افزود: هرکاری باید خروجی و نتیجه ای داشته باشد.شما از 10 سال قبل که بودجه های کلان وارد فوتبال شد را بررسی کنید و ببینید که ما در کجا نتیجه گرفته ایم و کدام جوان را به دنیای فوتبال معرفی کرده ایم.آیا مثل کره جنوبی و ژاپن که در سطح آسیا وموفق بوده اند،بوده ایم؟

اگر مثل آنها کاری کردیم باید با نتیجه همراه می شد،ژاپن و کره جنوبی سالهای سال کار کرده اند و الان راحت به جام جهانی صعود می کنند و هر روز شاهد پیشرفت آنها هستیم اما ما هر وقت به جام جهانی رفته ایم،شاهد سیر نزولی فوتبال ایران بوده ایم چون کار نکرده ایم و برنامه ریزی نداشته ایم.

مدافع سابق تیم ملی اظهار داشت: در کشور ما اصلا فوتبالی وجود ندارد که در مورد آن بحث کنیم،آن چیزی که مردم به عنوان فوتبال می بینند،در واقع تجارت خانه است و یک سری در آن کاسبی می کنند.آینده ای هم برای این رشته در کشورمان وجود ندارد و همین اتفاقات و شکست ها و ناکامی هایی که در این چند سالها شاهد بوده ایم،تکرار خواهد شد چون برنامه ریزی نداریم،ما یک مربی را می آوریم و 6 ماه بعد او را بیرون می کنیم و نفر بعدی را می آوریم.

وی افزود: عدم ثبات در فوتبال ما باعث شده که نتیجه نگیریم.در فوتبال ما تغییرات زیاد است و ثبات نیست چون هر چه تغییرات زیادتر باشد، یک عده منافع بیشتری می برند و اگر ثبات باشد و تغییراتی به وجود نیاید، منافعی برای این عده ایجاد نمی شود.
با این شرایطی که فوتبال ما دارد، هیچ نتیجه ای حاصل نمی شود.

وی افزود: ما در آسیا فدراسیون برتر می شویم اما چطور این اتفاق می افتد،به نظر من همانطور که در کشور خودمان زد و بند می کنیم، در آسیا هم زد و بند کرده ایم چون استاد زد و بند هستیم. مگر می شود کره جنوبی،ژاپن و استرالیا باشند و در هر تورنمنتی مطرح شوند و مقام بیاورند و ما با این همه شکست و ناکامی فدراسیون برتر شویم؟ معلوم است که یک ایرادی هست که آنها فدراسیون برتر آسیا نمی شوند و ما می شویم.

وی در ادامه گفت: این نظر شخصی من است و شاید اشتباه می کنم اما با زد و بند فدراسیون برتر آسیا شدیم. ما در نوجوانان و جوانان و امید حذف می شویم و فدراسیون برتر آسیا می شویم. چطوری این اتفاق می افتد؟ اگر بد نتیجه،‌آموزش و پرورش امتیاز می دهند، ما نباید فدراسیون برتر آسیا می شدیم، شاید به مسائل دیگر امتیاز می دهند که من نمی دانم و به همان دلایل فدراسیون برتر آسیا شده ایم.

خاکپور در پایان گفت: اصلا قصد فعالیت در این فوتبال را ندارم. با این شرایط اصلا دوست ندارم بازی های فوتبال کشورمان را ببینم چه برسد به اینکه درگیر ورزش و فوتبال ایران بشوم.من بازی های فوتبال کشورمان را نمی بینم چون بی خودی وقتم را تلف می کنم./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.