سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غفوري در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

خشونت ها در مصر از سوي کشورهاي غربي حمايت مي‌شود

يک کارشناس سياست خارجي گفت: مرسي براي جلوگيري از جنگ، خونريزي در مصر و دخالت کشورهاي غربي در امور داخلي این کشور بيانيه اصلاحات در پيش نويس قانون اساسي را صادر کرد.

سليم غفوري در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تحولات اخير در مصر گفت:  قوه قضايه در مصر رويکرد مناسبي براي محاکمه سران قبلي اين رژيم نداشت و اين امر در شرايطي بود که 600 نفر از مردم این کشور جان خود را براي اين بيداري اسلام از دست داده بودند.

وي در مورد اقدامات مرسي در اين رابطه تصريح کرد: در پي اقدام قوه قضايه، مرسي رئيس جمهور مصر طي حکمي دادستان کل کشور را تعويض کرده و تغييراتی در اختيارات خود ايجاد کرد که منجر به درگيري و اعتراض در مصر شد.

غفوري با اشاره به حجم درگيري ها در مصر در پي اعتراضات به پيش نويس قانون اساسي گفت: رئیس جمهور مصر براي براي جلوگيري از خونريزي و کشتار در این کشور طي بيانيه اي اعلام کرد که تغييرات و اصلاحاتي در پيش نويس قانون اساسي اعمال مي کند.

اين کارشناس سياست خارجي ضمن محکوم کردن رژيم صهيونيستي در جنگ 8 روزه غزه از طرف دولت مرسي گفت: دولت هاي غربي در واکنش به عملکرد مرسي درباره فراخواندن سفير مصر از رژيم صهيونيستي به کارشکني در داخل مصر و حمايت از گروه هاي معارض پرداخته اند.

غفوری در پايان خاطر نشان کرد: خشونت ها در مصر از سوي کشورهاي غربي حمايت مي شود و رئیس جمهور این کشور برای جوگیری از دخالت دولتمردان غربی بيانيه اصلاحات در پيش نويس قانون اساسي را صادر کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: مصر ، اصلاحات ، مرسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.