سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نانوایی صنعتی پایان خوش صف های طولانی نان سنتی خواهد بود

در شرایطی که پیش از این تجربه نان های ماشینی در کشور با اقبال عمومی مواجه نشد ، می توان انتظار داشت نان صنعتی با حمایت دولت، از صف های طولانی نان سنتی یک خاطره بسازد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در شرایطی که تولید کنندگان نان سنتی در کشور از ارتقا سطح کیفی نان سنتی در فضای رقابت میان تولید کنندگان آرد کشور صحبت می کنند، از دیدگاه برخی دیگر نان های صنعتی امروز همچنان به صرفه تر است.

در این کشمکش میان نانوایان سنتی و صنعتی ، تجربیات دیگر کشور ها در بخش تولید صنعتی در قالب ششمین نمایشگاه صنعت نان کشور در معرض دید قرار گرفته است .

بنابراین گزارش یکی از تولید کنندگان ماشین آلات صنعتی نان که از کشور کُره دراین نمایشگاه حضور داشته با اشاره به تجربیات این کشور در تولید نان صنعتی گفت : در گذشته بحث تولید نان در حوزه سنتی و دستی خلاصه می شده که با صنعتی شدن کشور کُره تولید نان نیز به سمت صنعتی سازی پیش رفته به طوری که با صنعتی سازی نان سنتی از چرخه مصرف خارج شده است .

وی با اشاره به اینکه مزایای صنعتی سازی تولید نان موجب جذب تولید کنندگان سنتی شده است خاطرنشان کرد : در شرایطی که تامین نیروی انسانی ، کیفیت و ظرفیت تولید نان های سنتی جوابگوی نیاز مردم نبوده به صورت اتوماتیک دستگاه های سنتی تولید نان کنار گذاشته شد.

یکی دیگر از نمایندگان شرکت صنعتی فرانسوی که از سال 1964 تا کنون در زمینه طراحی دستگاه ها و ماشین آلات تولید نان در حجم انبوه فعال بوده است ، اظهار داشت : خط تولید این کارخانه در بازه زمانی 10 تا 12 ساعت در طول روز بود که در سال 1990 با حرکت بازار به سمت محصولات نیمه پخته و منجمد ، خط تولید این گروه محصولات را به بازار معرفی کرده است .

به گفته این نماینده فرانسوی، نان تولید این مجموعه به صورت 24 ساعته نان نیمه پخته را به مراکز فروش می رساند تا محصولات بعد از پخت نهایی تازه به دست مصرف کنندگان برسد.

ظرفیت این خط تولید از 500 تا 600 کیلو خمیر در ساعت به ظرفیت 5000 نان نیمه پخته رسیده است . که بعد از گسترش این شرکت دامنه تولید محصولات این گروه  نان های سنتی محلی ایرانی ، عربی و ... را نیز در برگرفته است .

بنا براین گزارش خطوط صنعتی تولید نان با امکان کنترل کامل مواد خام ، افزودنی ها در مرحله اولیه  تا مراحل تولید و بسته بندی را فراهم می سازد و در این چرخه کیفیت استاندارد و ثابت را برای محصولات تضمین خواهد کرد.

کشورهای اروپایی بدون تغییر فرهنگی، در استفاده از نان، از روش سنتی به صنعتی شدن روی آوردند و این صنعت توانست که نان سنتی را به شیوه اتوماتیک با همان ظاهر سنتی با کیفیت بیشتر با بهره گیری از پرسنل کمتر در دسترس مردم قرار دهد.

براساس این گزارش در شرایط حاضر که مسئولان کشور بر این باورند که با تبدیل نانوایی سنتی به صنعتی می توان ضمن کاهش هزینه و ضایعات، نان با کیفیت را در اختیار مصرف کنندگان قرار داد در حالی که متاسفانه استاندارد در حوزه تولیدات نان سنتي به طور یکسان رعایت نمی شود و همچنین تجربه نان های ماشینی در کشور با اقبال عمومی مواجه نشد، حال در شرایط موجود می توان انتظار داشت با حمایت دولت، نانوایی صنعتی پایان خوش صف های طولانی نان سنتی باشد؟


برچسب ها: صنعتی ، سنتی ، کیفیت ، استاندارد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.