سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كاهش مرگ ناشي از مسموميت با گاز در هفت ماهه امسال

مرگ و مير ناشي از مسموميت با گاز منوكسيد كرين در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 26 درصد کمتر شده است.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  اداره كل روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان پزشكي قانوني كشور، از كل فوتي هاي مسموميت با گاز منوكسيدكربن در هفت ماهه امسال، 171 نفر مرد و 62 تفر زن بودند در حالي كه در هفت ماهه سال گذشته 220 مرد و 95 زن بر اثر مسموميت با گاز منوكسيد كربن جان باختند.

بر اساس آمارهاي موجود طي هفت ماهه امسال، استان‌ تهران با 65 فوتي (47 مرد و 18 زن) بيشترين تعداد مرگ ناشي از مسموميت با منوكسيدكربن را داشته كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 20.7 درصد كاهش يافته‌ است.

پس از تهران استان‌هاي اصفهان و خراسان رضوي به ترتيب با 21 و 16 فوتي بيشترين و استان‌هاي اردبيل، كرمانشاه و كهگيلويه و بويراحمد هر كدام با يك فوتي كمترين ميزان مرگ ناشي از مسموميت با گاز منوكسيدكربن را در هفت ماهه امسال داشته‌اند. اين در حالي است كه در اين مدت در استان هاي خراسان جنوبي، خوزستان و مازندران هيچ مورد مسموميت با گاز گزارش نشده‌ است.

گفتني است در مهرماه امسال نيز 21 نفر بر اثر مسموميت با گاز منوكسيدكربن در كشور جان باخته‌اند، اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه تعداد فوتي‌هاي مسموميت با گاز 41 نفر بود، 48.8 درصد كاهش يافته است./ع2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.