سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تاثیر مراقبت مادرانه آغوشی براعتماد به نفس مادر در نوزادان نارس

بر اساس تحقیقات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد استفاده از روش مراقبت مادرانه آغوشی نقش موثری در افزایش اعتماد به نفس در نوزادان نارس به شمار می رود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص این طرح بیان کرد: در این طرح تحقیقاتی یکصد نوزاد نارس کمتر از دو کیلو گرم وزن و بدون مشکل کلینیکی بستری در بحش NICUبه صورت اتفاقی انتخاب و به دو گروه 50 نفره در قالب مراقبت مادرانه آغوشی و گروه کنترل( مراقبت به روش روتین ) تقسیم شدند .

دکتر اشرف محمد زاده با اشاره به اینکه این تحقیق به منظور بررسی میزان اعتماد به نفس مادر در نگهداری و شیردهی نوزاد نارس انجام شد اظهار داشت : این مطالعه نشان داد که نوزادانی که به صورت مراقبت مادرانه آغوشی در بخش مراقبتهای ویژه مراقبت شدند مادرانشان از اعتماد به نفس بهتری برخوردار بوده و زودتر مرخص شده اند.

رئیس مرکز تحقیقات نوزادان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در زایمان های زودرس مادر احساس گناه و هیجان می کند و مستعد افسردگی بعد از زایمان می باشد گفت : روش مراقبت مادرانه آغوشی خطر ابتلا به افسردگی مادر را کاهش می دهد و گرفتن بچه در تماس با قفسه سینه اش به او کمک می کند که بتواند ادامه سن حاملگی فرزندش را کامل کند و امکان مراقبت بهتری به او بدهد .

محمد زاده با بیان اینکه مراقبت مادرانه آغوشی نوعی مراقبت از نوزادان نارس است که در آن نوزاد در تماس پوستی طولانی با مادر قرار می گیرد افزود : این روش قابل استفاده ، آسان و موثر برای ارتقای سلامتی و بهداشت نوزادان نارس می باشد و همچنین کمک می کند تا نوزاد مورد نظر به سطح نوزادان عادی برسد/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.