سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنجال شايعه پايان عمر جهان

انتشار اخباري مبني بر اينکه روز بيست و يکم ماه ميلادي کنوني آخرين روز عمر جهان است جنجال هايي را در شرق و غرب جهان ايجاد کرده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي اخبار العالم ترکيه ، انتشار چنين خبري بر اساس تقويم تمدن ماياست که در آن عمر جهان 5125 سال عنوان و روز بيست و يکم ماه ميلادي کنوني آخرين روز آن دانسته شد به همين منظور خبرهايي در مناطق مختلف جهان منتشر شد که در آن ها روز بيست و يکم اين ماه روز فاجعه و پايان عمر جهان خوانده شده است.
انتشار اين خبر سبب شد تا مردم مناطق مختلف از جمله اروپا به سرعت در پي تامين لوازم اساسي زندگي باشند.
بخشي از مردم انگليس نيز با انبار کردن کالاهاي ضروري خود را براي اين روز که روز فاجعه بزرگ مي خوانند آماده مي کنندو هم زمان دولت نيز در اقدامي که بيشتر شوخي به نظر مي رسد توصيه مي کند مردم پيگير اخبار شرايط آب و هوايي باشند و از سالم بودن تجهيزات مقابله با آتش سوزي در منازلشان مطمئن شوند.
در پي شيوع اين خبر برخي روزنامه ها به نقل از  رون هيارد مالک يکي از شرکت هاي ساخت فني ترين پناهگاه ها در برابر بمب و حوادث طبيعي در آمريکا نوشته اند اين روزها بازارش بسيار داغ شده است و شيوع اين خبر به کسب و کارش رونق داد.
هيارد مي گويد:‌«چيزي از تمدن مايا نمي دانم اما در گذشته براي ساخت پناهگاه درخواست هايي از طرف فيزيکدانان و اختر شناسان داشته ام  و برخي از اين افراد به من درباره خطر طوفان خورشيدي هشدار دادند به همين منظور تصميم دارم  از روز نوزدهم اين ماه تا بيست و سوم در يکي از پناهگاه ها ساکن شوم زيرا ممکن است خبر منتشر شده درست باشد».
در استان کروف روسيه پس از هشدار يکي از راهبان بودايي، مردم به شدت در حال تهيه مواد ضروري هستند تا جايي که در برخي شهرهاي اين استان قفسه هاي مغازه ها خالي شده است و حتي اين تلاش ها به حدي است که سبب واکنش ديمتري مدودف نخست وزير اين کشور شد.
مدودف براي اطمينان دادن به مردم درباره بي اساس بودن اين خبر، در ابتدا گفت: «مطمئنم جهان پايان نمي يابد»‌اما پس از اندکي حرفش را عوض کرد و گفت:‌«‌حد اقل پايان عمر جهان امسال نخواهد بود».
در چين نيز که مردمش اعتقادي به روز قيامت ندارند انتشار اين خبر دردسر ساز شده است و مردم به سختي در حال انبار کردن مواد ضروري هستند.
در استان سيچوان چين شمع ناياب شده است زيرا در خبري که نسخه چيني توئيتر  در اينترنت منتشر کرده آمده است جهان سه روز در تاريکي فرو خواهد رفت.
پليس شانگهايي نيز خبر داده است  انتشار اين خبر بازار کلاهبرداران را داغ کرده است زيرا اين افراد با به راه انداختن تبليغي سعي دارند چنين القاء‌ کنند که تنها راه رهايي از مرگ اين است که مردم اموالشان را به آنان ببخشند.
در گواتمالا که پيروان تمدن مايا فراوانند وزارت فرهنگ اين کشور طرحي را براي بهره برداري از اين خبر آغاز کرده است.
بر اساس اين طرح وزارت فرهنگ گواتمالا جشن باشکوهي را در گواتمالا سيتي برگزار خواهد کرد.
شرکت هاي گردشگري گواتمالا نيز با بهره برداري از اين خبر تورهاي ويژه اي را به نام مبلغان پايان عمر جهان به راه انداخته اند، اين شرکت ها سعي دارند از جهاني جديد با تمدني جديد براي پس از روز بيست و يکم تبليغ کنند.
يکي از خرافاتي که اين روزها در اروپا مشاهده مي شود اين است که در پي بروز حادثه روز بيست و يکم، کوهي در جنوب غرب فرانسه با نام (بوگاراش ) وجود دارد که با بروز اين حادثه شکافته خواهد شد  و از درون آن سفينه اي فضايي بيرون خواهد آمد، اين سفينه آناني را که از اين حادثه جان سالم به در بردند نجات خواهد داد.
اين خبر تا حدي در فرانسه شايع شده است که دولت فرانسه مجبور شد براي جلوگيري از ورود انبوه مردم به اين کوه، مسيرهاي منتهي به آن را مسدود کند و حتي مسير روستايي را که نام مشابه با اين کوه دارد ببندد.
دولت فرانسه مي گويد که مي داند مردمي که به اين کوه پناه مي آورند اندکند اما نگراني اصلي دولت هجوم  موجي از خبرنگاران براي تهيه خبر است.
در همين حال کارشناسان در ارزيابي علت شيوع خبر پايان عمر جهان در روز بيست و يکم ماه جاري ميلادي، اين خبر را نتيجه فيلم هاليوودي 2012 مي دانند و معتقدند در اين فيلم به نظريه تمدن مايا بها داده شد و در آن داستان عده اندکي مطرح شده است که پس از پايان جهان زنده مي مانند.
اين فيلم که در سال  2009 توليد شده است فروش بالايي داشته است.
با وجود چنين شايعاتي، بار ديگر روايات متعددي از چگونگي پايان عمر جهان در محافل مختلف مطرح شده است، برخي معتقدند کره زمين با برخورد به سياره ايکس(Planet X) ويران مي شود، برخي مي گويند در برخورد با سيارکي سرگردان از بين خواهد رفت و برخي نيز مي گويند طوفاني خورشيدي تمام علائم حيات در زمين را از بين خواهد برد.
برچسب ها: بین الملل ، جهان ، عمر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
matin
۱۷:۰۰ ۲۱ آذر ۱۳۹۱
خوب بود