سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

توانمندسازی بخش‌های غیردولتی یکی از شاخص‌های اقتصاد مقاومتی است

دبیر و عضو هیئت‌مدیره اتاق تعاون خراسان‌رضوی گفت: اقتصاد شامل مجموعه متنوعی از فعالیت‌های منجر به «ثروت و یا فقر» منعکس‌کننده فناوری، موجودی منابع و جمعیت واحد اقتصادی یک ملت و یا کشور است و در طول تاریخ، زندگی انسان روی کره زمین، فعالیت‌های اقتصادی با استفاده از اشکال گوناگون سازمانی و بسیار متنوع انجام گرفته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، رضویان با اشاره به اقتصاد مقاومتی در اندیشه‌های مقام معظم رهبری ادامه داد: در چند سال اخیر و مخصوصاً با ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامی شاهد تلاش‌های راهبردی معظم له در زمینه‌ها و سطوح مختلف اداره کشور بوده‌ایم.

وی افزود: تاکیدات رهبرمعظم انقلاب بر ضرورت تدوین و پیگیری اجرای الگوی اقتصاد مقاومتی را نیز می‌توان در ادامه منویات و اقدامات خردمندانه ایشان، در زمینه الگوسازی و مخصوصاً در مقابله با تهدیداتی که در آینده نظام اسلامی با آنها مواجهه می‌شود دانست.

دبیر و عضو هیئت مدیره اتاق تعاون خراسان‌رضوی بیان کرد: در این نگاه، اقتصاد مقاومتی در پیوندی مستقیم با اقتدار اقتصادی معنا می‌یابد و در شرایط کنونی تبعیت از الگوی اقتصاد مقاومتی به نوعی، ضامن استقلال و سربلندی ملت ایران در خدمت اثبات کارآمدی نظام مردم سالاری دینی خواهد بود و در مجموع چنانچه مردم و مسئولین بتوانند در یک حرکت جهادگونه با گام‌های بلند در زمینه حل مشکلات اقتصادی اقدام کنند.

وی ادامه داد: این موضوع به عنوان جلوه بیرونی نظام جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با تحقق رسالت تاریخی انقلاب اسلامی، دارای اهمیت است.

رضویان گفت: براساس نظرات اقتصاددانان، اقتصاد مقاومتی در رویارویی با اقتصاد وابسته و مصرف‌کننده قرار می‌گیرد، منفعل نیست و در مقابل اهداف اقتصادی دشمنان ایستادگی می‌کند و در جهت بومی‌سازی و براساس جهان‌بینی و اهداف آن با انعطاف‌های شایسته‌ای شکل می‌پذیرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با کارگزاران نظام و هیئت دولت افزود: بنابر فرمایش ایشان، این که ما اقتصاد مقاومتی را مطرح کردیم، خود اقتصاد مقاومتی شرایطی دارد، ارکان و الزاماتی دارد، یکی از بخش‌هایش همین اتکا به مردم است، همین سیاست‌های اصل (44) که با تاکید و اهتمام و دقت و وسواس هرچه بیشتر، باید دنبال بشود، کاری کنید که بخش خصوصی و بخش مردمی، فعال بشود.

رضویان به شاخص‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: توانمندسازی بخش‌های غیردولتی (خصوصی و تعاونی) از طریق اجرای کامل سیاست‌های ابلاغی اصل (44) قانون اساسی، رویکرد اساسی و توجه ویژه به توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان،اصلاح الگوی مصرف، مبارزه با اسراف و استفاده هدفمند از تولیدات داخلی، اهتمام و توجه ویژه به مقوله کارآفرینی و واگذاری جامع امور تصدی‌گری دولت، مبارزه همه‌جانبه و بی‌امان با مفاسد اقتصادی و کاهش وابستگی به نفت و توسعه روزافزون صادرات غیرنفتی از جمله این شاخص‌ها است. /  س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.