سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاوروف: متهم کردن روسیه در قضیه سوریه مایه ننگ غرب است

وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر اینکه روسیه از نفوذ خود در سازمان ملل متحد برای برقراری صلح جهانی استفاده می کند متهم کردن این کشور در بحران سوریه را مایه ننگ غرب دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النخیل، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه ابراز داشت: برخی با تلاش های بی پایه و اساس خود سعی دارند به دنیا بقبولانند که دولت سوریه از سلاح شیمیایی استفاده خواهد کرد در حالی که روسیه با تلاش جدی و تحقیقات منظم به این قطعیت رسیده که سوریه هرگز دست به یک چنین اقدامی نخواهد زد.
وی افزود: برای اطمینان خاطر آمریکا و دوستان اروپاییمان نتایج تحقیقات خود را در اختیار آنها نیز قرار خواهیم داد و امیدواریم که از این طریق از ادامه شایعه پراکنی ها جلوگیری کنیم. گر چه بر اساس اطلاعات به دست آمده و فیلم منتشر شده از سوی شورشیان مسلح غرب می بایست نگرانی های خود را معطوف به اینان بکند نه دولت سوریه.
لاوروف در این خصوص که غرب روسیه را متهم به این می کند که این کشور از نفوذ خود در سازمان ملل متحد برای نقض تصمیمات شورای امنیت استفاده می کند گفت: این دیگاه بسیار شرم آور و ننگین است، اولا که نفوذ روسیه طبق قوانین بین الملل است و خود ایالات متحده معترف به لزوم آن می باشد، ثانیا اینک که روسیه یک چنین نفوذی را داراست اگر برای برقرای صلح از آن استفاده نکند خیانت کرده و ما در حال حاضر برای برقراری صلح در نظم جهانی از آن بهره می بریم.
وی با اشاره به استفاده از نفوذ خود برای برقراری صلح در سوریه افزود: مردم سوریه خواستار اصلاحات بودند و دولت نیز اگر چه با کندی در حال انجام اصلاحات بود اما جنایت هایی که اینک شاهد آن هستیم از طرف شورشیان انجام می شود و ملت هم با دولت همراه شده است.
برچسب ها: مسکو ، غرب ، اتهام ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.