سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/ دبیر همایش بررسی روند معماری و طراحی شهری در اروپا:

معماران باید جرأت اشتباه کردن را داشته باشند

دبیر همایش بررسی روند معماری و طراحی شهری در اروپا با بیان اینکه در اروپا شجاعت در معماری و شهر سازی امر مهمی است، گفت: متاسفانه اجازه اشتباه را به ما نمی دهند در حالی که باید جرات اشتباه کردن را داشته باشیم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، آرمین دانشگر در همایش بررسی روند معماری و طراحی شهری در اروپا  بیان کرد: کشف فضاهای ناشناخته، پایه ی اصلی معماری را تشکیل می دهد و معماری به مراتب فراتر از چیدمان قراردادی فضاهای محصور در ترکیبی از بتن و آهن و شیشه است.

وی افزود: طراحی فضاهایی ناشناخته و تجربه نشده و فضاهایی که تاکنون وجود نداشته، از جذابیت خاصی برخوردار است.

وی ادامه داد: تصور من بر این است که کشف فضاهای ناشناخته، پایه ی اصلی معماری را تشکیل می دهد و معماری به مراتب فراتر از چیدمان قراردادی فضاهای محصور در ترکیبی از بتن و آهن و شیشه است.

دانشگر با بیان اینکه خلاقیت به تفکر فضایی معمارکیفیتی می بخشد، گفت: این خلاقیت او را از یک مهندس متمایز کرده و اثر او را به یک پدیده مبدل می نماید.

دبیر همایش بررسی روند معماری و طراحی شهری در اروپا با بیان این مطلب که کار معمار، خلق شگفتی است، بیان کرد: همان طور که برای ادامه زندگی، به اکسیژن به عنوان یک عامل حیاتی نیاز است، برای خلق معماری هم به عوامل متعددی نیاز می باشد که حضور این عوامل، شرط لازم برای تولید معماری خوب و در خور اعتنا خواهد بود.

وی تاکید کرد: در هر اثر معماری باید بتوانیم ردپایی از احساسات طراح آن را به عنوان روح و جوهر وجودی اثر شناسایی کنیم، چرا که مرزهای معماری فراسوی تکنیک و صنعت قرار می گیرد و حتی ترسیم و اجرای حرفه ای ترین جزئیات ساختمانی نیز نمی تواند روحی به کالبد این ساختمان ها بدمد.

دانشگر افزود: پس برای زنده ماندن ساختمان ها در بستر شهرها باید روحی از طرف معمار به درون کالبد آن ها دمیده شود.

دبیر همایش بررسی روند معماری و طراحی شهری در اروپا یادآور شد: من به عنوان معمار همیشه در حال نبرد با هیجانات ناشی از طراحی هستم و سعی می کنم ساختمانی را طراحی کنم که به بهترین نحو احساساتش را به شهر، همسایگان و مصرف کنندگان نهایی خود منتقل نموده و به خواسته های آنان پاسخ دهد.

دانشگر خاطر نشان کرد: متاسفانه در بنا های معماری شاهد یکنواختی هستیم و من معتقد هستم که بنا و پروژه معماری باید دارای هیجان و انرژی باشد تا آن پروژه به یک پروژه فراموش نشدنی تبدیل شود.

یادآوری می شود: مرحله دوم نخستین همایش روند معماری و طراحی شهری در اروپا، اسفند ماه سال جاری به مدت 3 روز در مشهد برگزار خواهد شد./س

برچسب ها: معمار ، اشتباه ، فضاها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.