سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

راه‌اندازی کارخانه پرلیت در کوثر

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ با پیگیری‌های انجام شده مجتمع فرآوری پرلیت و محصولات جانبی در شهرستان کوثر راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ جلیل جعفری‌بنه خلخال  در جلسه بررسی مشکلات صنعتی و معدنی شهرستان کوثر افزود: این مجتمع فرآوری پرلیت و محصولات جانبی آن با سرمایه‌گذاری بیش از4 میلیارد تومان زمینه اشتغال مستقیم بیش از 30 نفر را فراهم می‌آورد.

وی گفت: علاوه بر فرآوری پرلیت و تولید خام آن کوره‌ای برای پخت این ماده معدنی و محصولات و بلوک پیش ساخته سبک که در صنعت ساختمان‌سازی کاربرد دارد، تولید می‌شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین افزود: این مجموعه فرآوری و تولیدی در شهرستان کوثر و با هدف فرآوری محصولات معدنی پرلیت آقامیرلو در روستای گنجگاه احداث می‌شود.

جعفری‌بنه با بیان اینکه جنوب استان از استعداد و توانمندی خاصی در بهره‌برداری از این معدن برخوردار است، گفت: امیدواریم با یک اقدام شایسته و مناسب زمینه مساعدی برای بهره‌برداری از معادن بکر و دست نخورده این منطقه فراهم شود.

وی توسعه جنوب استان را منوط به فعالیت در حوزه‌های صنعتی، معدنی و همچنین کشاورزی اعلام کرد و افزود: جنوب استان گنجینه ارزشمند از معادنی است که بخش عظیمی از آن تاکنون به مرحله بهره‌برداری و فرآوری نرسیده است/س 

برچسب ها: خلخال ، راه ، اندازی ، کارخانه ، پرلیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.