سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مربي تيم ملي جوانان جودو؛

نياز بانوان مربي خارجي نيست، اعزام نداريم!

مربي تيم ملي جوانان جودوي بانوان: در ايران مشکل مربيگري نداريم، مسئله اصلي اعزام بانوان به مسابقات خارج از کشور است.

مريم بهاروند در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: پيش از اين هر وقت مسابقه اي برگزار مي شد که بانوان جودوکار مي بايست در آن شرکت مي کردند، اعلام مي کردند که اردو برگزار کنيد، در آن شرايط حتي اگر پروفسور مربيگري هم بودي نمي توانستي در يک اردوي چند روزه و پيش از بازي، بازيکنانت را آماده رقابت کني، اما اکنون با روي کار آمدن فدراسيون جديد، شرايط تغيير کرده است.

وي تصريح کرد: اکنون اردوي 10 روزه بانوان جوان و نوجوان جودو به اتمام رسيده است. ما تمرين کرديم بدون اينکه مسابقه اي در پيش داشته باشيم و توانستيم روي استعدادها و بازيکنان تا حدودي کار کنيم، قرار است اين اردوها هرماه به مدت 10 روز ادامه داشته باشد.

بهاروند با بيان اينکه از سال 74 در کنار مربيان خارجي به عنوان کمک مربي بوده است و از سال 77 خود سمت سرمربيگري را برعهده گرفته، درباره کارآيي حضور مربيان خارجي براي جودوکاران، بيان کرد؛ کارآيي مربيان خارجي بستگي به قدرت مربي دارد.  
براي مثال، حضور مربي روسي در ايران براي بانوان جودوکار ما بسيار موثر بود، اما دو مربي اي که از کشور کره آمده بودند، کارآيي لازم را نداشتند و کمکي به جودوکاران ما نکردند.

وي اضافه کرد: مشکل بانوان جودو مربي نيست، بلکه اعزام است. از 5 مهرماه که دو تيم خانم ها و دو تيم براي آقايان به مسابقات آسيايي رفتيم، ديگر در هيچ مسابقه اي شرکت نکرده ايم. البته آقايان هم اعزام نداشتند، مي دانم که رئيس فدراسيون جديد جودو، محمدعلي رستگار خود قهرمان جودو بوده و بعد از روي کارآمدن وي شرايط بهتر شده است. آنها به ما وعده داده اند که از اين به بعد اعزام هم خواهيم داشت.

بهاروند درباره اردوي بانوان جوان و نوجوان که به تازگي به ميزباني سالن کبکانيان تهران برگزار شده و به اتمام رسيده بود، توضيح داد؛ برگزاري اين اردو براي نوجوانان و جوانان بيشتر به منظور تقويت جودوکاران از سنين پايه بود، ضمن اينکه از 6 مربي از استانهاي مختلف نيز دعوت کرده بوديم تا به صورت چرخشي هدايت بانوان را به عهده بگيرند، با اين کار قصد داشتيم سطح مربيان را نيز معلوم کنيم تا هم بازيکنان هم مربيان را مورد آزمون و خطا قرار دهيم و روي ضعف هايمان کار کنيم.

مربي تيم ملي بانوان جوان جودو، اظهار داشت؛ يکي از اقداماتي که قرار است براي تيم هاي ملي بانوان جودو در رده هاي سني بزرگسالان، جوانان و نوجوانان صورت بگيرد، اين است که مربيان اين سه رده را از هم تفکيک کنيم، به همين دليل به مربيان مختلف درخواست داديم تا در اردوي دختران حضور يابند.

لازم به ذکر است؛ اولين مرحله اردوي آمادگي دختران نوجوان و جوان جودو، از 8 آذر به مدت 10 روز به ميزباني سالن شهيد کبکانيان برگزار شد.

صديقه قاسم زاده، مريم دوستي، محدثه خويشوند، فاطمه مسافر، سحر افراسيابي، نگار ساعدي، فاطمه زماني، زهرا خيرکش، زهرا باقري، مبينا عزيزي، شيوا جهانگيري، پريا نادري، ليلا سياهپوشي و فاطمه حيدري، ملي پوشان تيم نوجوانان جودو و الهام احمدي، سميه رستمي، زهرا نادري، رويا خلج، دنيا آقايي، نرگس اسدزاده، صبا کرمعلي و فهيمه دوپهلوان نيز اعضاي تيم ملي جوانان هستند.
مريم بهاروند، تکتم بيدل، مريم بابايي، فاطمه اسلامي، کبري کرمي و سميه حيدري نيز به عنوان مربي در اين اردو حاضر بودند./با


برچسب ها: مربی ، تیم ، بانوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.