سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبر ويژه/

نشست کارشناسی 1+5 در برلین برگزار شد

گزارش دریافتی "ایران هسته ای" حاکی است که گروه 1+5 روز پنج شنبه 16 آذر 1391 (6 دسامبر 2012) یک نشست کاری در برلین برگزار کرده است.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، گزارش دریافتی «ایران هسته ای» حاکی است که گروه 1+5 روز پنج شنبه 16 آذر 1391 (6 دسامبر 2012) یک نشست کاری در برلین برگزار کرده است.

مطابق این گزارش، این نشست در سطح کارشناسان بوده و تمامی اعضای گروه 1+5 به همراه نماینده ای از سوی کاترین اشتون در آن حضور داشته‌اند.

این نشست در ادامه سلسله نشست‌های مشورتی گروه 1+5 برگزار شده و به نظر می‌رسد هدف از آن انجام هماهنگی‌های بیشتر درباره سیاستی باشد که گروه 1+5 در مذاکرات آینده با ایران در پیش خواهد گرفت.

طبق این گزارش، نشست برلین کاملا فنی بوده و از سوی آمریکا رابرت آینهورن دستیار وزیر خارجه در مورد خلع سلاح که متخصص مهندسی هسته‌ای است در آن حضور داشته است و آینهورن عضو تیم مذاکره کننده ْمریکا در گوره 1+5 هم هست.

همچنین کاترین اشتون معاون خود استفان کلمنت را به این نشست فرستاده است.

براساس اين گزارش به نقل از ايران هسته‌اي؛ زمان مذاکرات بعدی میان ایران و گروه 1+5 هنوز مشخص نیست ولی حدس زده می‌شود این مذاکرات در ماه ژانویه انجام شود.

همچنين منابع خبری از تدوین یک پیشنهاد جدید از سوی 1+5  خطاب به ایران خبر می‌دهند و هیلاری کلینتون اخیرا این مسئله را تایید کرده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ایران ، کارشناس ، سطح ، نشست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.