سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

استخراج سالیانه 35 هزار تن سنگ گرانیت از معدن بوک سیستان‌وبلوچستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان گفت: سالیانه 35 هزار تن سنگ گرانیت از معدن بوک در سیستان‌وبلوچستان استخراج می‌شود.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  نادر میرشکار اظهار داشت: معدن گرانیت بوک یکی از معادن گرانیت فعال کشور محسوب می‌شود که در 85 کیلومتری جنوب شرق زاهدان واقع شده و ظرفیت ذخیره بالغ بر دو میلیون و 400 هزار تن دارد.

وی افزود: ظرفیت ذخیره احتمالی این معدن چهار میلیون تن است و سالیانه میزان 35 هزار تن سنگ گرانیت از ان استخراج می‌شود.

وی روش استخراج این معدن را به صورت پلکانی توسط سیم برش الماسی و حجم سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته را بیش از 31 میلیارد و 330 میلیون ریال توسط بخش خصوصی اعلام کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: این معدن دارای پنج سینکار که در هر سینکار 10 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار هستند و مجموع اشتغال مستقیم آن 50 نفر و اشتغال غیر مستقیم آن 300 نفر است.

وی ادامه داد: به دلیل فرآوری سنگ گرانیت دو نفر از مجموع پنج سرمایه‌گذار آن اقدام به ایجاد صنایع فرآوری کرده‌اند تا مواد معدنی با ارزش افزوده از استان خارج شود.

میرشکار بیان کرد: مساحت این معدن بالغ بر دو کیلومتر مربع است و از محل طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت هشت کیلومتر جاده دسترسی به این معدن ایجاد شده است./ج1

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.