سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آماده باش ژاپن در آستانه پرتاب موشک کره شمالي

ژاپن روز دوشنبه اعلام کرد اگرچه کره شمالی اعلام کرده ممکن است عملیات پرتاب موشک این کشور به تعویق بیفتد اما توکیو هرگونه فعالیت پیونگ یانک را در این زمینه به دقت زیر نظر دارد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری شین هوا ، یوشیهیکو نودا نخست وزیر ژاپن گفت توکیو هوشیار است و برنامه های کره شمالی را برای پرتاب موشک به دقت دنبال می کند . 
نودا به همراه وزیران کابینه ازجمله کوئیچیرو گمبا وزیر امور خارجه و ساتوشی موریموتو وزیر دفاع ژاپن صبح روز دوشنبه نشستی را به منظور گفتگو درباره برنامه های کره شمالی برای پرتاب موشک آغاز کرد .
موریموتو در این نشست گفت ژاپن پیش از تایید هرگونه تعویق در برنامه پرتاب موشک کره شمالی ، سطح هوشیاری خود را کاهش نخواهد داد . 
کره شمالی روز شنبه اعلام کرد زمان پرتاب ماهواره این کشور به دلایلی تغییر خواهد کرد . پیونگ یانگ ابتدا اعلام کرده بود پرتاب ماهواره کره شمالی بین دهم تا بیست و دوم سپتامبر انجام خواهد شد . 
کره شمالی می گوید هدف از پرتاب این موشک ها قرار دادن ماهواره در مدار زمین برای اهداف صلح آمیز است اما آمریکا و متحدانش در منطقه یعنی کره جنوبی و ژاپن می گویند کره شمالی درحال برنامه ریزی برای پرتاب موشک بالستیک است و این نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمار می رود که پس از آزمایش های هسته ای کره شمالی در سال دو هزار و شش و همچنین در سال دو هزار و نه علیه این کشور اعمال شد . 
برچسب ها: بین الملل ، ژاپن ، کره ، شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.