سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی جزییات فنی گوشی Lumia 820 نوکیا

820 نوکیا از جدیدترین سری های لومیا به شمار می‌آید که دارای پردازنده دو هسته است.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاراناین گوشی 160 گرمی در ابعاد 123.8 در 68.5 در 9.9 میلیمتری تولید شده است.

نوکیا Lumia 820  تماما از پلاستیک ساخته شده اما با اینحال طراحی جذابی دارد و تاحدودی به گوشی های اچ تی سی شباهت دارد.

در دست گرفتن نوکیا 820Lumia  آسان است و با یک دست به راحتی می‌توان با آن کار کرد.


انحنای موجود در دو طرف گوشی موجب می‌شود به راحتی در دست قرار گیرد و سطح مات قاب گوشی مانع لیز خوردن آن می‌شود.

سیستم عامل ویندوزفون و صفحه نمایش AMOLED یک ترکیب عالی را ایجاد می کنند.

صفحه نمایش 4.3 اینچی نوکیا Lumia 820 بخوبی واکنش می دهد و دارای کنتراست عالی و میزان خوانایی مطلوب زیر نور خورشید است.

این صفحه نمایش ماتریس Pentile ندارد اما شفافیت صفحه نمایش بخوبی صفحه نمایش های 720P نیست و با اینحال Lumia 820 آن را با زوایای دید گسترده جبران می‌کند.

سیستم عامل ویندوزفون هشت در تمامی گوشی ها ظاهر یکسانی دارد اگرچه تولیدکنندگان می توانند تاحدودی این تجربه را شخصی نمایند و بدین ترتیب به رقابت بپردازد.

نخستین صفحه از بخش People لیستی از تمامی مخاطبین (مخاطبین گوشی ، دوستان شبکه اجتماعی ، دوستان ایمیل و ... ) را با میانبر جستجو و یک دکمه برای اضافه کردن مخاطب نشان می‌دهد.

 مخاطبین را می توان براساس الفبا مرتب کرد و آنها را با مربع های رنگی با یک حرف ارجاع داد.

نرم افزار گوشی ، تاریخچه تماس ، میانبر به پست صوتی ، شماره گیر و دفترچه تلفن را نشان می‌دهد. Tile زنده گوشی تعداد تماس های ناموفق و صفحه قفل را نشان می دهد.

یکی از ویژگی‌های موردنیاز برای ایمیل، صندوق پستی یکپارچه بود که ویندوزفون 7.5 آن را ارایه می‌دهد و اکنون می توان چندین صندوق پستی را لینک داد و بنابراین یک محل برای چک کردن پیام های جدید وجود دارد.

نوکیا سرویس موسیقی خود با عنوان Mix Radio را در نرم افزار پیش فرض موسیقی + ویدیو قرار داده است که پخش موسیقی را بصورت رایگان ارایه می‌دهد و دارای یک فهرست گسترده از تراک ها است.

پخش ویدیو دارای منوی بسیار ساده ای است و کنترل سریع جلو بردن و به عقب برگرداندن، نوار پیشروی برحسب زمان و دکمه اندازه ویدیو که به حالت تمام صفحه سوییچ می‌کند، وجود دارد.

Lumia 820 دارای یک دوربین 8MP با حداکثر وضوح 3264 در 2448 پیکسل است. دوربین در نسبت صفحه 16:9 در وضوح 3552در 2000 پیکسل عکس می‌گیرد که فقط 11 درصد  وضوح کمتری دارد.

مرورگر اینترنتی در ویندوزفون هشت به جدیدترین نسخه برای به روزرسانی ارتقا یافت که کارایی منو را افزایش می دهد.
نوار URL همواره قابل مشاهده است (نوار وضعیت در بالای صفحه بطوراتوماتیک مخفی می شود و می توان بهتر از فضای صفحه استفاده کرد) و دکمه refresh نیز نزدیک آن قرار دارد.

Office یکی از مزایای ویندوزفون محسوب می‌شود و امکان مشاهده و ویرایش مستندات بصورت رایگان فراهم شده و در این سیستم عامل ادغام شده است.

 ادغام Skydrive ارتقا یافته است و اکنون مستندات بطور اتوماتیک از طریق Skydrive بین گوشی و کامپیوتر همگام سازی می شوند.

نرم افزارهای Word و Excel دارای پنل مشترک مستندات هستند که تمامی مستندات موجود از انواع مربوطه را بصورت لیست نشان می دهد.

از مشاهده و ویرایش فایل ها پشتیبانی می‌شود.

صفحه نمایش 4.3 اینچ ClearBlack AMOLED با وضوح WVGA و 16 میلیون رنگ، دوربین هشت مگاپیکسلی با فلاش LED و کانون اتوماتیک، فیلمبرداری 1080P در 30fps،دوربین ثانویه VGA، سیستم عامل ویندوزفون هشت، پردازنده دو هسته ای، گیرنده GPS با A-GPS و پشتیبانی GLONASS، مسیریابی با راهنمای صوتی رایگان، حافظه داخلی هشت مگاپیکسلی ، محل کارت حافظه MicroSD، برطرف کردن نویز فعال با میکروفن اختصاصی، شتاب سنج داخلی، ژیروسکوپ و حسگر Proximity، سوکت صوتی استاندارد 3.5 میلیمتری،پورت MicroUSB، نسخه 3.0 بلوتوث با A2DP و EDR ، انتقال فایل، ادغام SNS، ادغام Xbox Live و مدیریت Xbox، پشتیبانی NFC و قطب نمای دیجیتال و سرویس Nokia Music از ویژگی‌های کلیدی این گوشی به شمار می آید./عب


منبع خبر : موبنا

برچسب ها: موبایل ، نوکیا ، جدید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.