سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار! زائران ایرانی مراقب كتب حاوی مواد منفجره باشند

زائرانی كه قصد زيارت مرقد مطهر امام حسين (ع) در كربلای معلی در روز اربعين حسينی را دارند، باید نسبت به طرح احتمالی گروه‌ های تروريستی هوشيار باشند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سال گذشته اتفاقی بی نظیر در کشور همسایه ایران رخ داد و با حضور 15 میلیونی عزاداران حسینی در کربلای معلی برای برگزاری اربعین، این شهر به نماد قدرت ‌نمایی شیعیان جهان تبدیل شد.

طبق آمارهای مسئولان عراقی، در روزهای منتهی به این ایام روزانه ‌10هزار زائر ایرانی از طریق مرزهای زمینی و هوایی وارد کربلای معلی می‌ شوند که این موضوع ضرورت توجه به حفظ جان و امنیت آنها را بیش از پیش برجسته کرده است. به همین خطر وزارت كشور عراق به زائران اباعبدالله الحسين(ع) هشدار داده نسبت به دريافت كتب ادعيه‌ ای كه تروريست‌ها در آن مواد منفجره جاسازی كرده و ممكن است، ميان عزاداران مراسم اربعين حسينی در كربلای معلی توزيع شود، هوشیار باشند.

برخی رسانه های عراقی امروز با انتشار این اطلاعیه به نقل از وزارت كشور عراق، از زائرانی كه قصد زيارت مرقد مطهر امام حسين (ع) در كربلای معلی در روز اربعين حسينی را دارند، خواسته است نسبت به طرح احتمالی گروه‌ های تروريستی مبنی بر توزيع كتب ادعيه كه در آن مواد منفجره جاسازی شده ، هوشيار باشند.

این هشدار تاکید می کند که گروه‌های تروريستی ممكن است با توزيع كتاب‌ های ادعيه مانند مفاتيح ‌الجنان، ضياء الصالحين و تعداد ديگری از كتب شيعی ميان زائران که حاوی مواد منفجره است دست به اقدامات تروريستی بزنند و ممکن است اين كتاب‌های حاوی مواد منفجره را كه درون پاكت قرار می ‌گيرند، در مراسم اربعين حسينی ميان زائران توزيع كنند.

اگرچه به لطف و عنایت سیدالشهدا (ع)، این مراسم باشکوه هر ساله با کمترین تلفات و خسارت برگزار می شود، اما ضرورت حفظ هوشیاری و توجه زائران بخصوص هموطنان کشورمان در این ایام باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.