سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یامال روس در فضا گم شد +عکس

در حال حاضر کارشناسان با کمک متخصصان مرکز صنایع فضایی "خرونیچف" روسیه که پرتابگر ماهواره را ساخته اند، تلاش می کنند ارتفاع مداری را که ماهواره در آن قرار گرفته است، پیدا کنند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، سال گذشته در روسیه سه حادثه فضایی رخ داد که از آن جمله مفقود شدن دو ماهواره مخابراتی این کشور در فضا پس از پرتاب بود. این موضوع باعث تمسخر این کشور توسط رسانه های غربی و فشار فزاینده به دولت به خاطر هدر رفتن بودجه های تحقیقاتی شد.

مسئولان آژانس فضایی فدرال روسیه اعلام کرده بودند که با شرایط به وجود آمده، وضعیت صنعت فضانوردی در روسیه بسیار بحرانی است و علت عمده آن نبود کارشناسان و متخصصان فضایی در صنعت فضانوردی این کشور است.

پس از این اتفاقات همه فکر می کردند که ماجرای گاف های فضایی روسیه به پایان رسیده اما آژانس فضایی فدرال روسیه امروز اعلام کرد که ماهواره مخابراتی روسی "یامال-402" که از پایگاه فضایی بایکانور روسیه به فضا پرتاب شده بود، در مدار مورد نظر در مدار زمین قرار نگرفته است.



در اطلاعیه آژانس فضایی فدرال روسیه اعلام شده است که "یامال-402" به دلیل اینکه موتور پرتابگر آن بر روی موشک ماهواره بر، 4 دقیقه زودتر از موعد از کار افتاد، در مدار مورد نظر قرار نگرفت. در حال حاضر کارشناسان این آژانس با کمک متخصصان مرکز صنایع فضایی "خرونیچف" روسیه که پرتابگر ماهواره را ساخته اند، تلاش می کنند ارتفاع مداری را که ماهواره در آن قرار گرفته است، پیدا کنند.



اگر مداری که ماهواره در آن قرار گرفته است با مدار مورد نظر فاصله زیاد داشته باشد، کارشناسان تلاش خواهند کرد با به کار انداختن موتور ماهواره ، آن را به سوی مدار مورد نظر هدایت کنند. ماهواره مخابراتی روسی "یامال-402" روز شنبه با یک فروند موشک "پروتون-ام" از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

به نظر می رسد این اتفاق نیز با تبعات و حواشی مختلفی در روسیه همراه خواهد بود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.