سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازداشت رهبران القاعده در عراق

سه نفر از فرماندهان القاعده در عراق بازداشت شدند

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاری آلمان از موصل، یک فرمانده نظامی بلندپایه عراقی امروز یکشنبه گفت نیروهای مشترک ارتش و پلیس عراق در عملیاتی علیه یکی از پایگاه های سازمان القاعده که در منطقه‌ای بیابانی قرار داشت توانستند این پایگاه را نابود و سه نفر از سران القاعده را که تابعیت سوری دارند بازداشت کنند.

 این پایگاه در منطقه الجزیره از توابع موصل در 400 کیلومتری شمال بغداد قرار دارد.

سرلشکر ستاد باسم الطایی فرمانده عملیات استان نینوا به خبرگزاری آلمان گفت، تیم های اطلاعاتی با استفاده از اطلاعاتی که به دست آورده بودند توانستند با مشارکت نیروهایی از ارتش و پلیس و نیروی هوایی عراق عملیاتی پیشگیرانه را با نام «حامیان میهن» در منطقه الجزیره در غرب موصل انجام دهند.

وی افزود، در این عملیات یک پایگاه سازمان تروریستی القاعده که بین دو دره در بیابان واقع شده بود کشف و ویران شد و یک خودرو از نوع فورد که آماده برای بمب گذاری بود به آتش کشیده شد.

همچنین سه دستگاه خودرو وانت که مجهز به تیربار بود به غنیمت گرفته شد. همچنین در این عملیات یک کارگاه آماده سازی خودروهای بمب گذاری شده و ساخت بمب و چاشنی کشف و ویران شد و سه نفر از سران سازمان القاعده که تابعیت سوری دارند بازداشت شدند و برای بازجویی به مقر فرماندهی عملیات انتقال یافتند.
برچسب ها: القاعده ، عراق ، تروریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.