سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان های غيردولتی در اروپا خواستار تحريم کالاهای ساخت شهرکهای صهيونيست‌نشين شدند

بیست و دو سازمان غیردولتی در اروپا خواستار تحریم تجاری محصولات ساخت شهرک های صهیونیست نشین واقع در سرزمین های اشغالی کرانه باختری در اروپا شدند و شهرک سازی در این مناطق را غیرقانونی توصیف کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ، جوئیش نیوز، این گروه های غیردولتی شهرک های صهیونیست نشین را که اسراییل در کرانه باختری در حال ساخت آن است غیرقانونی اعلام و مانعی برای برقراری صلح در خاورمیانه اعلام کردند.

این گروههای غیردولتی با انتشار بیانیه ای با عنوان «تجارت در ازای صلح» اعلام کردند اروپا با ادامه تجارت با اسراییل به تل آویو اجازه می دهد شهرک های غیرقانونی خود را در کرانه باختری احداث کند.

در این بیانیه از اتحادیه اروپا خواسته شده است با افزایش سخت گیری درباره واردات کالاهای اسراییلی به این رژیم برای توقف شهرک سازی فشار بیاورد.


هانس یورگن فوهی استاد دانشگاه فرانکفورت می گوید: «به نظر من اقدام گروههای غیر دولتی بسیار درست است زیرا این اقدام آنها، به ما این نکته را گوشزد می کند که سیاست های غرب باید در جهت پیشبرد مذاکرات تقریبا فراموش شده صلح خاورمیانه باشد».


سفیر کوهن عضو موسسه مدیکو اینترنشنال نیز گفت: «براساس قوانین اتحادیه اروپا محصولاتی که در شهرک های اسراییلی و در سرزمینهای فلسطینی ساخته می شوند کالاهای اسراییلی نیستند و بنابراین براساس قوانین نباید ساخت اسرائیل برچسب گذاری شوند».

گروههای غیردولتی اروپا می گویند بیشتر اعضای اتحادیه اروپا همچنان هیچ واکنشی به کالاهایی که در شهرک های واقع در سرزمین های فلسطینی تولید شده و برچسب ساخت اسراییل خورده است نشان نمی دهند با این حال این نقض قوانین اروپا است چرا که مصرف کنندگان نمی دانند مبدا اصلی این کالاها سرزمینهای فلسطینی است.


کلودیا کورنکه گفت با این حال اعمال چنین قانونی موجب خواهد شد کل کالاهای اسراییلی تحریم شود زیرا مصرف کنندگان توجهی نمی کنند که این کالا ساخت کدام شرکت اسراییلی است و در نتیجه در واقع کل کالاهای اسراییلی تحریم خواهد شد.
برچسب ها: اروپا ، فلسطین ، اسراییل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.