سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی برگزار شد

مراسم تودیع و معارفه رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با حضور نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه بجنورد، قائم‌مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و جمعی از مدیران ارشد آن استان برگزار شد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، در هفت سال گذشته پس از تأسیس استان خراسان شمالی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان از نهادهای فعال در برگزاری مراسم و مناسبت‌ها در سطح استان خراسان شمالی بوده است."حسین ثابت‌قدم" که در این مدت مسئولیت این شورا را بر عهده داشته، اخیراً به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منصوب شده و پس از هفت سال تلاش مخلصانه، مسئولیت کار را به رئیس جدید این شورا «حجت‌الاسلام سالاری» سپرد.

در مراسم تودیع و معارفه که در دفتر امام جمعه استان برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی، امام جمعه بجنورد در ابتدای مراسم از نقش بی‌بدیل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سه دهه گذشته سخن گفت و با توجه به وظایف شورا، خواستار کمک بیشتر به این نهاد شده و در سخنانی عنوان کرد: از تلاش‌های آقای ثابت‌قدم و همکاران شورا تشکر می‌کنیم و از حجت‌الاسلام سالاری هم انتظار داریم که این کاروان را «کاروان سالاری» کنند و از تمام تجربه‌ها استفاده کنند و  با برنامه‌ریزی دقیق، مراسم و شعائر را به طور دقیق پیگیر باشند.

وی ادامه داد: وظایف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فراتر از برنامه‌های برگزار شده است، انتظار داریم که با جهت‌گیری فرهنگی درست، برگزاری مراسم و مناسبت‌ها به شکل عمومی‌تر و گسترده‌تر و حتی تخصصی‌تر برگزار شود. جلسات ویژه برای دانش‌آموزان، دانشجویان و طبقات اجتماعی باید به جریان فرهنگی فعال تبدیل شود و تفکر ولایی انقلاب باید اینگونه گسترش یابد.

يعقوبي در ادامه گفت: این شورا به ولایت اتصال دارد، بنابراین باید با همین تفکر کار کند. باید نسل جدید را با زبان خودشان به انقلاب و ریشه‌ها آشنا کرد. برگزاری مراسم ایام‌الله وظیفه انقلابی ما است. باید با تشکیل اتاق فکر، مراسم را پربار برگزار کرد.

نماینده ولی فقیه در خاتمه اظهار داشت: باید با استفاده از تجربه‌ها، در آینده هرچه پربارتر در برگزاری مراسم و مناسبت‌ها تلاش شود.

در ادامه این مراسم، سیف‌الله مطلبی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی، دومین سخنران این مراسم بود که در بیاناتی ضمن تجلیل از فعالیت‌های انجام گرفته در امر برگزاری مراسم و مناسبت‌ها، خواستار برخورداری از همدلی و تلاش بیشتر در گرامی‌داشت ارزش‌های دینی در مناسبت‌ها شد.

مطلبی در ادامه این جلسه، به نقش فرهنگ و اهمیت حضور روحانیت و علما در میان نسل جوان اشاره داشته و خواستار توسعه اندیشه دینی در تعظیم شعائر و مناسبت‌ها وگسترش اندیشه نهادینه کردن ارزش‌های دینی در برگزاری مراسم‌ ایام الله شده و تنها راه درست را زنده کردن «مکتب‌نورانی حیات بخش اسلام» دانست.

وی که افتخار داشتن دو برادر شهید که از جمله یکی از برادران شهیدش در کسوت روحانیت بوده را داشته در ادامه سخنانش اظهار داشت: «باید همه ما دست به دست هم دهیم و اتحاد داشته باشیم. اگر کسانی فکر می‌کنند که بدون روحانیت و علمای دینی می‌توانند از اسلام دفاع کنند در اشتباه هستند. عالم مهذب که درد و زجر دین را کشیده ، بهترین میدان‌دار حرکت نسل امروز می‌تواند باشد.

حسین ثابت قدم، مسئول سابق شورا که به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شده‌ در مراسم تودیع خود ضمن ارائه گزارش ضمنی از فعالیت‌های انجام شده، نقش همکاری همکاران و دیگر مسئولان نهادها و سازمان‌ها از جمله حمایت‌های معنوی امام جمعه را بسیار مهم دانسته و از کمک‌های آنان در مدت مسئولیت خود تشکر و قدردانی داشت.

وی در ادامه سخنانش به نکاتی در دوره خدمت خود اشاره داشته و بیان داشت: خدا را شکر می‌کنم که در طول هفت سال در خدمت ارزش‌های انقلاب و تعالی فرهنگ اسلامی بودم و در انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی برنامه‌ریزی و حرکت کردیم. از این حضور و خدمت در شورایی که نهادی اصیل و ارزشمند است خداوند را شکرگزار هستم. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای حضور مردم در صحنه و تعظیم شعائرالله و تقویت جبهه خودی و تضعیف جبهه دشمن و برنامه‌ریزی و مراسم مختلف را برگزار کرده‌ است.

حجت‌الاسلام سالاری رئیس جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سخنران بعدی مراسم بود.

سالاري ضمن دریافت حکم جدید انتصاب خود، ضمن ارائه سخنانی، با تشکر از مسئول قبلی شورا و همکاران، خواستار ادامه همکاری وي و بهره‌گیری از تجربیات مسئول فبلي و همکاران و نهادهای دیگر در دوره جدید فعالیت این شورا در استان خراسان شمالی شد.

وی در ادامه سخنان خود عنوان داشت: صحبت از برنامه‌های جدید شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در خراسان شمالی شد. از تمام مسئولین محترم استانی تقاضا دارم که در دوره مسئولیت جدید که قطعاً در جهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی و عمل به منویات مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» بوده،این شورا را کمک و یاری کنند. در نظام اسلامی، هر مسئولی که توفیق خدمت و حضور را پیدا می‌کند، باید خود را موظف به انجام وظیفه بداند و براساس نظرات قومیتی و ملیتی عمل نکند. لذا افتخار دارم که عنوان کنم، از امروز اهل «بجنورد» هستم و تمام تلاش خود را در جهت اعتلای کار به کار خواهم بست.

"اصغر آب‌خضر"، قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ضمن ارائه احکام تقدیر و تشکر "حسین ثابت‌قدم" و حکم جدید «حجت‌الاسلام سالاری» به‌عنوان سخنران پایانی این مراسم، نکات مهمی را عنوان کرد.

آب‌خضر ضمن معرفی شورا و چگونگی شکل‌گیری این نهاد و خدمات آن در سه دهه گذشته به‌ویژه برگزاری مراسم 23 تیرماه 1378 و 9 دی‌ماه 1388 در خاموش‌کردن فتنه‌ها، به حضور بی‌بدیل مردم در تمام صحنه‌های دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی اشاره داشته و نقش این شورا در ایجاد حماسه‌های باشکوه در سه دهه گذشته را مهم برشمرد.

وی همچنین ضمن تقدیر از تلاش‌های ثابت‌قدم، خواستار همکاری و استفاده از تجربیات ارزشمند وي در مراسم و مناسبت‌های پیش رو شد و برای حجت‌الاسلام سالاری آرزوی توفیق داشت.

آب‌خضر در معرفی سالاری بیان داشت که به حمدالله ایشان از تجربه کافی برخوردار بوده و امیدوار بودند که با همت و کمک دیگر دستگاه‌ها و نهادها، مراسم و مناسبت‌های استان خراسان شمالی روز به روز رشد خوبی داشته باشد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همچنین در ادامه سخنان خود اشاره کرد که براساس هماهنگی با حجت‌الاسلام یعقوبی امام جمعه بجنورد و دیگر مسئولین استانی این تغییر و تحول در مسئولیت اجرایی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان فراهم شد و انتظار داریم که تمام مسئولین محترم استان کمک کنند تا در دوره جدید، تلاش همکاران ما در تکریم و برگزاری مراسم و مناسبت‌ها ، رنگ و بوی انقلابی‌تر و ارزشی‌تر و در مسیرو خط ولایت و رهبری باشد.

وی در پایان ضمن مهم برشمردن موضوع برگزاری شایسته‌تر مراسم «نهم دی» تأکید کرد که نگاه ستاد نهم دی در گرامیداشت این روز، تبیینی بوده و برنامه‌ها باید در مسیر روشنگری به‌ویژه نسل جوان باشد. البته حرکت ما در مسیر انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری«مدظله‌العالی» است و هر زمان که نیاز ایجاب کند با اشاره رهبری و به صحنه‌آمدن مردم، باز هم در مقابل هر فتنه‌گری، نهم‌دی تکرار خواهد شد اما امروز حضور مردم درصحنه و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی مهم است. علاوه بر مراسم نهم‌دی، دهه فجر انقلاب اسلامی را در پیش داریم و امیدواریم که مراسمی در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی در این استان برگزار شود.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: تبلیغات ، اسلامی ، شورا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.