سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرنگاران يکي از اهداف اسرائيل در حمله به غزه بود

در حمله اخير اسرائيل به غزه تعدادي از روزنامه نگاران فلسطيني هدف قرار گرفتند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه رييل نيوز ؛‌ در حمله ماه گذشته اسرائيل به غزه خبرنگاران فلسطيني را که اخبار اين حملات را منتشر مي کردند هدف قرار گرفتند و خود به موضوع اخبار و گزارش رسانه ها تبديل شدند. جنگنده هاي اسرائيلي دفتر شبکه تلويزيوني القدس را بعنوان يکي از مهم ترين ساختمان هاي رسانه اي در مرکز شهر قدس هدف قرار دادند.

در اين حمله تعدادي از خبرنگاران فلسطيني زخمي شدند. در حالي که بعد از اولين حمله به اين ساختمان تعدادي از خبرنگاران تلاش مي کردند همکاران مجروح خود را از ساختمان خارج کنند بمب ديگري به اين ساختمان اصابت کرد. انفجار اين بمب تخريب هاي بيشتري برجاي گذاشت و تعداد بيشتري از روزنامه نگاران را مجروح کرد. حمله به دفتر شبکه القدس اولين حمله به خبرنگاران فلسطيني در طول هشت روز بمباران غزه بود. اکنون خبرنگاران فلسطيني بعد از جنگ هشت روزه که زندگي آنها را تغيير داد بتدريج به حالت عادي باز مي گردند.

اشرف ابو عمرا  روزنامه نگار مستقل در غزه به رييِل نيوز گفت: جنگنده هاي اسرائيلي مي خواستند همه را در اين ساختمان نابود کنند. آنها حتي کساني را که براي کمک به خبرنگاران زخمي وارد اين ساختمان مي شدند هدف قرار مي دادند.

وي گفت: دفتر مرکزي شبکه القدس در غزه محل استقرار خبرنگاران و روزنامه نگاران زيادي بود. هدف قرار دادن اين ساختمان با سه موشک اقدامي عمدي براي کشتار خبرنگاران بود.محمد الاخراس تصويربردار شبکه القدس که در حمله جنگنده هاي اسرائيلي به ساختمان اين شبکه زخمي شده بود و هنوز زخم هايش بهبود نيافته گفت: حمله اسرائيل به اين ساختمان براي ما غيرقابل انتظار بود. 

با نگاهي از بالا به شهر غزه به راحتي مي توان ساختمان محل استقرار رسانه ها را تشخيص داد زيرا تجهيزات مورد نياز رسانه ها بر روي بام اين ساختمان مستقر شده است. به همين علت حمله اسرائيل به اين ساختمان با محکوميت گسترده در سطح جهاني مواجه شده است. اما اسرائيل مدعي است شبه نظاميان را در اين ساختمان هدف قرار داده است و افرادي که در اين ساختمان کشته شده اند تروريست بوده اند نه خبرنگار.

براساس اين گزارش، چهل و هشت ساعت بعد از آن که ساختمان رسانه اي در مرکز غزه هدف قرار گرفت دو تصوير بردار شبکه القدس بنام محمود الکومي و حسين سلامه در حالي که از ماموريت خبري بازمي گشتند و خودروي آنها هم مانند همه خودروهاي خبرنگاران داراي نشان خبرنگاري و مطبوعات بود هدف قرار گرفت و هر دو کشته شدند.در جريان حمله اخير اسرائيل به غزه سه خبرنگار کشته و شانزده نفر ديگر هم زخمي شدند.

برچسب ها: اسرائیل ، خبرنگار ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.