سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امير قطر خواستار بازنگري در طرح سازش عربي شد

رئيس کميته وزارتي موسوم به ابتکار صلح عربي در سخناني با اعتراف ضمني به شکست اين کميته و همچنين با تصريح بر شکست کميته چهار جانبه بين المللي ، خواستار تجديد نظر در طرح سازش عربي شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ هدف از طرح سازش عربي که عربستان ده سال پيش مطرح کرد و همچنين هدف از تشکيل کميته چهارجانبه بين المللي متشکل از آمريکا ، اتحاديه اروپا ، روسيه و سازمان ملل متحد ، سازش بر سر فلسطين بود. 

 حمد بن جاسم آل ثاني در ابتداي نشست کميته وزارتي ابتکار صلح عربي در دوحه گفت: از ابتدا گفته ايم ابتکار عربي براي همه هميشه به قوت خود باقي نخواهد ماند ما به هر بهايي براي صلح تلاش نمي کنيم و صلح براي ما به معناي سازش نيست .

وي افزود : طبيعي و منطقي است که پس از گذشت ده سال واقعگرايانه بيانديشيم تا روند صلح از جمله ابتکار عربي را بار ديگر ارزيابي کنيم و به صورت عميق تغييرات پي در پي را در منطقه و جهان بررسي کنيم و با دقت اشتباه و نقش خود را براي مرحله آينده مشخص کنيم.

بن جاسم از کميته چهار جانبه بين المللي نيز انتقاد کرد و گفت :  بايد در عملکرد کميته چهارجانبه بين المللي بازنگري و مفيد بودن ادامه بقاي آن را بررسي کرد . اين کميته شکست وناتواني اش را در محقق کردن هرگونه دستاوردي ثابت کرده است.

برچسب ها: قطر ، عربی ، سازش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.