سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران گزارش مي‌دهد:

چگونه کشور کوچک اروپايي به يکي از بزرگ‌ترين متحدان رژيم صهيونيستي تبديل مي‌شود؟

هلند دومین مرکز بزرگ واردات محصولات اسرائیل است این رژیم سالیانه 2 و نیم میلیارد دلار از محصولاتش را به هلند صادر می‌کند عمده این محصولات دارو، کامپیوتر، میوه و سبزیجات است.

به گزارش سرويس سیاسی باشگاه خبرنگاران، کشور هلند در کنار کشورهایی مثل آمریکا، آلمان و رژیم صهيونيستي از تغییر موقعیت کشور فلسطین از عضو ناظر موقت سازمان ملل به عضو دائم غیرناظر این سازمان مخالفت کرد. مقامات این کشور تلاش زیادی می‌کنند تا از رسمیت یافتن کشور فلسطین جلوگیری کنند.

سوالی که در اینجا مطرح می‌شود این است که چرا این کشور کوچک اروپایی تا این حد ضد اسلام و کشورهای مسلمان در سراسر جهان است:
آیا هلند در اصل کشوری یهودی است؟


*تاریخچه حضور یهودیان در کشور هلند


هلند را می‌توان کشوری امن برای یهودیان در نظر گرفت. درحال حاضر 32 هزار و 800 یهودی در این کشور زندگی می‌کنند این قوم از سال 1524 به تدریج تصمیم گرفت تا هلند را به عنوان یکی از پایگاه‌های خود در سراسر جهان بکار گیرد، بنابراین با برنامه حساب شده و طولانی مدت در این کشور نفوذ کرده و در سراسر نقاط آن پخش شده‌اند. در طول دوره‌های مختلف تاریخ به ویژه جنگ جهانی دوم هلند از یهودیان دفاع کرده است.


موضع هلند و اسرائیل در قبال اراضی اشغالی


با رخنه یهودی‌های تندرو در پست‌های حیاتی کشور هلند این کشور تحت تأثیر نفوذ این افراد مخالفت شدیدی را با به رسمیت شناختن کشور فلسطین نشان داده و به دنبال درخواست فلسطین برای تبدیل شدن به عضو دائم غیر‌ناظر در سازمان ملل مقامات هلندی با تلاش‌های گسترده سعی داشتند تا رأی دیگر کشورها را به نفع رژیم صهیونیستی تغییر دهند.


جرارد فن رون، نماینده حزب ضد اسلام در مجلس هلند اظهار داشت که این رژیم باید به مسیرش ادامه داده و شهرک‌های جدیدی را در اراضی فلسطین تأسیس کند همچنین وزیر امور خارجه هلند اوری روزنتهال، در حمایت از سیاست‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بودجه سازمان‌های غیردولتی مخالف نظام صهیونیستی رد شده و حتی درصورت لزوم افراد تندرو ضد این رژیم را به زندان محکوم خواهند شد اخیرا مقامات هلندی از ارسال بسته‌های امدادی برای جنگ زدگان نوار غزه جلوگیری کرده و مشکلات زیادی را برای این گروه‌ها بوجود آورده‌اند.


*اسلام ستیزی عجیب هلند و رژیم صهیونیستی


در اکتبر سال 2010 به دنبال حمایت حزب آزادی از حزب راست اقلیت دولت به دست حزب راست افراطی افتاد این حزب مخالفت شدیدی با اسلام داشته و پیوسته به دنبال محدود کردن فعالیت این مذهب در کشور هلند است.
حزب راست با فرافکنی‌های گسترده باعث شده تا ذهنیت مردم هلند نسبت به مسلمانان تغییر کرده و تا حدی پیش برود که سکونت مهاجرین مسلمان در این کشور را بزرگترین تهدید امنیتی در نظر بگیرند. رسیدن حزب راست افراطی به قدرت موجب شده تا عرصه برای جولان یهودیان افراطی فراهم شود. در طول سالیان گذشته محصولات مختلفی در این کشور تولید شده که به صورت مستقیم اسلام و علی‌الخصوص حضرت محمد را مورد اهانت قرار بدهند برای مثال،  عضو مجلس کشور هلند که اسلام‌ستیزی معروف است در فیلمی موهن به شخصیت حضرت محمد(ص) توهین کرده است نکته جالب در مورد این فعالیت‌ها این است که با وجود اعتراضات فراوان مسلمانان جان به این حرکت موهن هیچ مجازاتی برای سازندگان این محصولات در نظر گرفته نشده و حتی ادعای آزادی بیان را برای توجیه این حرکات مطرح کردند.

Geert Wilders رييس افراطي حزب راست هلند

شبکه NIKMEDIA که مسئولانی یهودی دارد برنامه‌های زیادی را ضد اسلام تهیه می‌کند که در آنها رژیم صهیونیستی بعنوان کشوری مظلوم و صاحب حق به نمایش گذاشته می‌شود و مسلمانان در سراسر جهان تروریستی صرف بوده و به دنبال نابودی کل دنیا هستند.


روابط تجاری هلند و رژیم صهیونیستی


یکی از مقامات عالی رتبه رژیم صهیونیستی، هلند را محل مناسبی برای تجارت این رژیم دانسته و به سران یهودی توصیه کرده تا سرمایه گذاری عظیمی برای این کشور انجام دهند. یهودی‌ها با انجام معاملات تجاری گسترده با هلند از این کشور به عنوان پایگاهی برای تسخیر اروپا استفاده می‌کنند هلند دومین مرکز بزرگ واردات محصولات اسرائیل است این رژیم سالیانه 2 و نیم میلیارد دلار از محصولاتش را به هلند صادر می‌کند عمده این محصولات دارو، کامپیوتر، میوه و سبزیجات است. غول داروسازی جهان یعنی شرکت Teva که خواستگاه یهودی دارد در هلند یکی از بزرگترین کارخانه‌هایش را تأسیس کرده است هلند سالیانه حدود یک میلیارد تن از محصولاتش را برای تحکیم روابطش با ثروتمندان یهودی به اسرائیل صادر می کند. معاون نخست وزیر کشور هلند ماکسیم ورهاگن، اخیرا در سفری که به اراضی اشغالی داشته قراردادهای تجاری جدیدی را با مقامات اسرائیلی امضا کرده و بر تحکیم روابط بین دو نظام تأکید کرده است.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.