سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صبح فردا ماه و ناهید در کنار هم خواهند بود

صبح فردا دوشنبه بیست و یکم آذر یگانه قمر زمین ماه در کنار سیاره ناهید قرار خواهد گرفت.

نیما اسماعیلی، کارشناس مرکز علوم و ستاره شناسی تهران در گفتگو با خبرنگار دانش هاي روز باشگاه خبرنگاران گفت: قمر ماه یگانه قمر زمین است که در مداری مشخص به دور سیاره زمین در حال چرخش می باشد ؛ این قمر نزدیک ترین جرم کهکشانی به زمین است به طوری که ناظران زمینی می توانند آن را با چشم غیر مسلح در آسمان بیابند.

وی افزود: علاقمندان می توانند با استفاده از یک دوربین دوچشمی ساده عوارض سطحی این قمر مانند گودال ها دره ها و کوه ها را که بر اثر نبود جو و اثبات شهاب سنگ های سرگردان به وجود آمده رصد کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: ناهید یا زهره بعد از ماه پرنور ترین جرم آسمان است که در برخی از شب ها با چشم غیر مسلح به صورت یک ستاره پرنور سفید در آسمان می درخشد.

وی تاکید کرد: سیاره زهره به خاطر شباهت هایی که در اندازه و جنس به زمین دارد در میان منجمان به خواهر زمین معروف شده است.

اسماعیلی یادآور شد: سیاره زهره دومین سیاره منظومه خورشیدی است که میان سیاره عطارد و زمین واقع شده و به دلیل وجود جو زخیم و غلیظ اطراف این سیاره رصد سطح آن بسیار مشکل است .

وی خاطر نشان کرد: ساعت 7 صبح این دو جرم پرنور با فاصله 1.7 درجه ای از یکدیگر ناهید در بالای ماه قرار می گیرد و با فاصله 25 درجه ای از خورشید درخشان آسمان با هم مقارنه خواهند داشت اما به دلیل روشنایی روز و وجود نور خورشید این مقارنه قابل رصد نمی باشد./ح
برچسب ها: ماه ، ناهید ، منظومه شمسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.