سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ارز به صنایع بزرگ در مرکز مبادلات

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت از مصوبه کارگروه ارزی برای اختصاص ارز به صنایع بزرگ از طریق مرکز مبادلات ارزی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود موحدی امروز در نشست خبری در مورد تأمین نیاز ارزی واحدهای بزرگ صنعتی تصریح کرد: طی هفته جاری در کارگروه ارزی دولت تصمیمی برای عرضه حجم زیادی ارز به صنایع بزرگ اتخاذ شد که بر این اساس، ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی بزرگ از طریق مرکز مبادلات تأمین خواهد شد.
 
وی ادامه داد: برخی تولید‌کنندگان بزرگ در کشور وجود دارند که نیازهای بالایی به ارز دارند که در این مورد برای تأمین ارز مورد نیاز اقدام به اختصاص ارزبا نرخ مبادله ای شده است.

 موحدی درخصوص اینکه مطرح شده با وجود نصف شدن تعرفه واردات کالا، سال آینده تعرفه‌ها به حالت عادی بر می‌گردد و در عین حال دلار 2500 تومانی مبنای گمرک خواهد بود، در این صورت تعرفه واردات کالا رقم بالایی را شامل می‌شود، گفت: بحث‌های مطرح شده در این مورد را تکذیب می‌کنیم و تصمیمی مبنی بر این مسئله گرفته نشده است.
 
وی با بیان اینکه سال آینده نیز کاهش‌های صورت گرفته در مورد تعرفه واردات مد نظر خواهد بود، اظهار داشت: قرار بر این است که تعرفه‌های نصف شده در سال 92 نیز ادامه داشته باشد، مگر اینکه تغییری در شرایط ارزی کشور اتفاق بیفتد.
 
قائم مقام وزیر صنعت با تأکید بر اینکه تغییری در سیاست‌‌های ارزی دولت صورت نمی‌گیرد، گفت: این سیاست‌ها متناسب با شرایط کشور اتخاذ شده و تنها در صورتی تغییر خواهد داشت که شرایط تغییر کند و دولت به این جمع‌بندی برسد که تغییرات در چارچوب شرایط جدید اعمال شود. 

موحدی همچنین تصریح کرد: بحث تنزیل مجدد LC ریالی برای واحدهای صنعتی پیگیری شده و بخشنامه مربوط به آن نیز تدوین شده است.
 
وی ادامه داد: طبق اعلام مسئولان بانک مرکزی، بخشنامه مربوط به تنزیل LC ریالی طی هفته جاری ابلاغ و این بخشنامه تا یک ماه آینده اجرایی می‌شود.

قائم مقام وزیر صنعت در امور کسب و کار در مورد تصمیمات دولت برای تنظیم بازار ارز کشور نیز گفت: دولت علاقمند به ارز تک نرخی است، اما محدودیت‌های موجود، بر شرایط تأثیرگذار بوده و باعث شده که از ارز تک نرخی خارج شویم.
 
موحدی تأکید کرد: در حال حاضر شرایط بازار به سمتی حرکت می‌کند که نرخ ارز مبادله‌ای و آزاد به یکدیگر نزدیک شود و سیاست‌های جدیدی نیز برای افزایش عرضه ارز در مرکز مبادلات پیش‌بینی شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.