سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

بیماریهای قلبی عروقی طناب دار 4500 نفر سالانه در کرمانشاه

بیماریهای قلبی و عروقی سالانه به طور میانگین جان چهار هزار و 500 نفر را در استان می گیرد، این بیماریها را به عنوان عامل اصلی مرگ و میر در استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت استان کرمانشاه، گفت: بیماریهای قلبی و عروقی عامل40 درصدمرگ و میر دراستان است و در سال 1388، چهار هزار و 100 نفر در اثر ابتلا به این بیماریها فوت کردند که این آمار در سال 1389 به چهار هزار و 118 نفر و در سال گذشته به چهار هزار و200 نفر رسید. که سالانه به طور میانگین چهار هزار و 500 نفر در استان در اثر ابتلا به بیماریهای قلبی و عروقی جان خود را از دست می دهند.

دکترناهید خادمی ابراز داشت: دومین عامل مرگ و میر در استان را حوادث غیر عمد می باشد که در سه سال اخیر 12/5 درصد آمار سالانه مرگ و میر استان را به خود اختصاص داده است. که سالانه هزار و 200 نفر در استان در اثر حوادث غیر عمد می میرند، در سال 1388 هزار و 340 نفر، در سال 1389 هزار و 116 نفر و درسال گذشته هزار و 200 نفر در اثر اینگونه حوادث جان خود را از دست دادند

وی اظهار داشت: ، سومین عاملمرگ و میر کرمانشاهیان سرطان ها و تومورهای مختلف است که در سال 1389 هزار و 184 نفر و در سال گذشته نیز هزار و 150 نفر در اثر ابتلا به انواع سرطان و تومور جان خود را از دست داده اند. سرطانها و تومورها در سالهای اخیر با گرفتن جان هزار و 100 نفر در هر سال، 10 درصد آمار مرگ و میر سالانه استان را به خود اختصاص داده اند.

خادمی در ادامه بیماریهای دورانتولد نوزادان، بیماریهای دستگاه تنفسی، بیماریهای روانی و اختلالات رفتاری، بیماریهای عفونی و انگلی، بیماریهای دستگاه گوارش، ناهنجاریهای مادرزادی و کروموزومی، بیماریهای دستگاه ادراری و تناسلی و خودکشی را به ترتیب عوامل بعدی مرگ و میر کرمانشاهیان عنوان کرد/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.