سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمين آل هاشم عنوان کرد

امر به معروف و نهي از منكر مؤثرترين روش‌ در اسلامي كردن جامعه

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش جمهوري اسلامي ايران گفت: امر به معروف و نهي از منكر از موثرترين عوامل و روش‌‌ها در اصلاح جامعه و اسلامي كردن آن است.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد محمد علي آل هاشم، در گردهمايي آمران به معروف و ناهيان از منكر مناطق آذربايجان شرقي، غربي و اردبيل در سخنان مبسوطي به بررسي آثار امر به معروف و نهي از منكر در جامعه پرداخت و اظهار داشت: اگر خواهان جامعه‌اي پاك و عاري از گناه و اشتباه هستيم، بايد اين امر مقدس را در جامعه رواج دهيم و البته بايد درنظر داشته باشيم كسي كه امر به معروف مي‌كند، معروف را بشناسد و هر كس نهي از منكر مي‌كند، منكر را بشناسد و مطمئن از تأثيرگذاري عمل خود باشد.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه گفت: يكي از عواملي كه مي‌تواند جامعه ما را اصلاح كرده و آن را كاملاً اسلامي كند، همين نهي از منكر زباني و همگاني است كه مقام معظم رهبري، ولي امر مسلمين جهان مرتب در مورد آن تذكر و تأكيد مي‌کنند و امروز وظيفه همه ما است كه تلاش كنيم اين فريضه الهي، روز به روز در جامعه گسترش پيدا كند.

وي همچنين، فرضيه امربه معروف و نهي از منكر را يكي از مؤثرترين عوامل شكل‌گيري و پيروزي انقلاب اسلامي در ايران دانست و افزود: حضرت امام(ره) با امر به معروف، مردم را به سوي حق دعوت كردند و راه درست را به آنان نشان دادند و در نهايت مردم به ولي خود لبيك گفتند، پيروزي انقلاب شكوهمند اسلامي را رقم زدند و با صدور آن به جهان، امروز شاهد انقلاب‌هاي مردمي و البته اسلامي در منطقه هستيم.

آل هاشم با اشاره به نص صريح آيات روح بخش قرآن كريم در خصوص امر به معروف و نهي از منكر، خاطرنشان كرد: خداوند متعال آمران به معروف و ناهيان از منكر را از بهترين مردم معرفي مي‌‌كند كه براي هدايت جامعه ظاهر شده‌اند و آنان را جزو رستگاران برمي‌شمارد.

رئيس سازمان عقيدتي سياسي ارتش در ادامه، يكي از اهداف والاي قيام ابا عبدالله الحسين (ع) را امربه معروف و نهي از منكر برشمرد و تصريح كرد: خدا را شاكريم كه در سايه امر به معروف و نهي از منكر، محيط خانه‌هاي سازماني و مجتمع‌هاي مسكوني ارتش و ساير نيروهاي مسلح، از سالم‌ترين مجموعه‌هاي جامعه هستند.

وي  با اشاره به راه‌هاي جبران گناه؛ انقاق در راه خدا، حل مشكل‌هاي مردم، انجام كار نيك، ايمان صالح و عمل صالح داشتن، شركت در مجاهدت و جنگ و جهاد را از موثرترين راه‌هايي دانست كه آثار گناه را از بين مي‌برد.

آل هاشم در پايان سخنان خود، اطاعت در كنار اعتقاد به ولايت فقيه را رمز پيروزي مردم ايران در مقابل همه توطئه‌هاي جهان استكبار دانست و تصريح كرد: دشمنان اسلام و استكبار جهاني بدانند كه ما تا آخرين قطره خون خود دست از آرمان‌هاي والاي امام(ره) و انقلابمان برنخواهيم داشت و با مقاومت و صبر، توطئه‌هاي دشمنان را يكي پس از ديگري خنثي خواهيم کرد.

انتهاي پيام/ش
برچسب ها: آل هاشم ، ارتش ، عقیدتی ، سیاسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.