سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

فضای ذخیره‌ای گندم در زنجان 3 برابر میزان مصرف سالانه

فضای ذخیره‌ای گندم در زنجان سه برابر میزان مصرف سالانه گندم استان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان به نقل از روابط عمومی شرکت غله وخدمات استان زنجان ، سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان ، با اشاره به اینکه11 هزار تن گندم از کشاورزان زحمتکش این استان طی امسال خرید و در سیلوهای گندم ذخیره‌سازی شده است گفت: این میزان خرید از یک هزار و 100 محموله وارده به سیلو است.

منصوری با بیان اینکه بهای گندم خریداری شده قریب به 47 میلیارد ریال می‌باشدافزود: 100 درصد مطالبات گندم‌کاران حداقل 24 و حداکثر ظرف 48 ساعت پس از تحویل محموله گندم به حساب آنها واریز شده است.

وی همچنین به کیفیت مطلوب گندم‌های خریداری شده نیز اشاره کرد و گفت: متوسط درصد افت غیر مفید گندم‌های خریداری شده 1.1 و درصد افت مفید آن 1.3 و میزان درصد سن زدگی 1.2 بوده که از وضعیت کیفی مطلوبی برخوردار است.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه اولویت خرید گندم در سال‌جاری با بخش خصوصی و تعاونی بوده ادامه داد: کارخانجات آرد‌ سازی و بخش صنف و صنعت در استان و با منابع داخلی خود اقدام به خرید گندم مازاد بر نیاز استان کرده و شرکت غله و خدمات بازرگانی استان بنا بر سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و دولت گندم‌های خریداری نشده را به قیمت تضمینی خرید و ذخیره‌سازی کرده است.

منصوری همچنین به میزان فضای ذخیره‌ای استاندارد گندم در استان اشاره‌ای داشت وتصریح کرد: هم اکنون استان دارای بیش از 450 هزار تن فضای استاندارد گندم است که سهم دولت قریب به 110 هزار تن بوده و 340 هزار تن دیگر متعلق به بخش خصوصی در استان است.

وی به بزرگترین سیلوی بتنی بخش خصوصی در حال احداث نیز اشاره داشت وخاطر نشان کرد: این سیلو با ظرفیت 100 هزار تن فضای ذخیره‌ای استاندارد گندم بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و با ورود آن به چرخه ذخیره‌سازی این محصول استراتژیک، فضای ذخیره‌ای گندم استان به 568 هزار تن می‌رسد که این میزان سه برابر مصرف گندم استان و دو برابر بیشترین میزان خرید و ذخیره گندم در طول تاریخ استان است./س



برچسب ها: گندم ، ذخیره ، زنجان ، مصرف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.