سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

اجرای طرح مطالعات زهکشی در 500 هزار هکتار از اراضی شمال کشور

طرح مطالعات زهکشی در 500 هزار هکتار از اراضی شمال کشور در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران مدیرکل دفتر آب و خاک وزارت جهادکشاورزی ، امروز در کارگاه هم اندیشی انتقال تجربیات مطالعات زه کشی شمال کشور در ساری با اشاره به اینکه ایران از لحاظ جغرافیایی با محدودیت منابع آبی مواجه است گفت: بهره گیری از آب برای آبیاری تولیدات کشاورزی اهمیت داردبنابراین اجرای طرح زهکشی برای بهره گیری از آب ضروری است.

پرستار با بیان اینکه حدود 2 میلیون هکتار از اراضی کشور هم اکنون مشکل زهکشی دارند افزود: از این میزان 500 هزار هکتار در اراضی شمال کشور قرار داردکه طرح مطالعات زهکشی در حال اجرا است و تا پایان برنامه پنجم توسعه ادامه دارد.

وي تصریح کرد : این طرح از مصوبات سفر هیأت دولت به مازندران است و برای نخستین بار در 155 هزار هکتار از اراضی آبگیر مازندران با اعتبار20 میلیارد ریال در حال اجراست

مدیرکل دفتر آب و خاک وزارت جهادکشاورزی بر تامین اعتبار اجرای کامل این طرح در کشور تاکید کردو نبود جامع نگری کافی را برای حل مشکل زهکشی ، کمبود مراکز تحقیقاتی و ماشین های زهکشی و بالا بودن قیمت آن را از مشکلات اجرای صحیح این طرح برشمرد.

معاون عمرانی استاندار مازندران نیز در این همایش با اشاره به تصویب طرح مطالعاتی زه کشی در 230 هزار هکتار از اراضی مازندران گفت: انجام صحیح این طرح می تواند تولید محصولات کشاورزی استان را تا 2 برابر افزایش دهد.

هاشمی تجزیه و تحلیل داشته ها و کمبودهای عرصه کشاورزی استان را مهم ارزیابی کردو افزود: توجه مسئولان به مسائل پیش روی تولید در کشاورزی می تواند راهگشای اجرای کشاورزی اصولی باشد.

او با اشاره به وجود 20 درصد اراضی کشاورزی در استان تصریح کرد: تغییر نگرش کشاورزان نیز در اجرای این طرح و رفع آب گیری اراضی کشاورزی اهمیت دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران نیز از مشکل کم آبی در بیش از 100 هزار هکتار از اراضی آبگیر مازندران در تابستان خبر داد و به پیگیری و اجرای دقیق این طرح تاکید کرد.

عظیمی بابیان اینکه ادامه ماندآبی تنوع زیست محیطی خاک را به خطر می اندازد افزود: رشد بهتر گیاه اجرای سیستم چندکشتی،خروج آب اضافی، جلوگیری از شوری خاک و حفاظت محیط زیست از نتایج اثرگذار اجرای این طرح است./ب


برچسب ها: اجرا ، زهکشی ، شمال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.