سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاكاني در نطق ميان‌دستور:

مجلس نیازمند وحدت است/ خط قرمز ما تنش بین قوا و شکاف بین مسئولان است

نماينده مردم تهران در مجلس خط قرمز مسئولان کشور را تنش بين قوا و نفاق و شکاف بين مسئولان و افزايش ظرفيت خدمت‌گذاري به مردم دانست.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران عليرضا زاکاني نماينده مردم تهران، ري، شميرانات واسلامشهر در مجلس شوراي اسلامي در نطق ميان دستور خود در صحن علني امروز(يكشنبه) بهارستان ضمن  عرض تسليت به بازماندگان زلزله زدگان استان خراسان جنوبي و آرزوي سلامتي براي مصدومان حادثه دلخراش مدرسه ابتدايي پيرانشهر گفت: امروز يکي از خطيرترين دوران حيات نوراني نظام مقدس اسلامي را سپري مي‌كنيم، نظام سلطه در راستاي توطئه‌هاي مستمر خود بر عليه نظام اسلامي اينک با همه تجارب و ابزارهايش براي مقابله با اين انقلاب مقدس وارد صحنه شده درحالي که امروزآمريکا و هم پيمانانش در اوج ضعف بوده و دليل اخير آن هم شکست فضاحت بار رژيم جعلي اسرائيل از عزيزان مقاومت فلسطين است.

وي در ادامه تصريح کرد: اين سنت الهي است که اگر ما در مسير حق استقامت ورزيم، نقشه دشمنان جز شکست آنان را به همراه نخواهد داشت.

وي با بيان اينکه امروزه دشمنان تلاش مي‌کنند با تحريم‌هاي جنايتکارانه و يك طرفه اقتصاد کشور را فلج نمايند، گفت: آنان با اين اقدام ضمن جلوگيري  از پيشرفت اسلامي درصددند زندگي مردم را مستقيما تحت فشار قرار داده و با ايجاد تنگنا براي معيشت مردم به خيال خود اسباب جدايي ملت را از نظام اسلامي فراهم آورند.

نماينده مردم تهران در ادامه اضافه کرد: علاوه بر آن تلاش دشمنان اسلام بر تفرقه و نفاق بين مردم و مسئولان و خاصه بين مسئولان است تا در کنار فشارهاي اقتصادي بر مردم با ايجاد فضاي التهاب در کشور و تنش بين مسئولان آنان را از اداره درست کشور و تسلط بر  امور بازدارند.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي مجلس با بيان اينکه نظام استکبار در کنار همه اين خباثت‌هاي خود عمليات رواني و خط رسانه‌اي خود را نيز فعال کرده‌است، گفت: آنان سعي دارند با موثر نشان دادن تحريم‌ها و القاي ناتواني نظام در عبور از چالش‌هاي کنوني و با دامن زدن به شکاف بين مسئولين  کشور جنگ قدرت را در بين افکارعمومي القا نموده تا اسباب ياس و نا اميدي در مردم به ويژه نخبگان و فرهيختگان کشور را فراهم آورند.

زاکاني بابيان اينکه حال اگر نقشه دشمن اين است، ما چرا بايد با پاي  خود در زمين او نقش آفريني کنيم، اظهار داشت: دشمن به دنبال تنگاي اقتصادي و فشار بر مردم است لذا اولويت همه مسئولان کشور بايد معطوف حل مشکلات مردم و کاهش آلام آنها باشد و نبايد موضوعات حاشيه‌اي ما را از مسئوليت‌هاي اصلي خود در اين دوره زماني بازدارد.

نماينده مردم تهران در ادامه تصريح کرد:‌به حمدالله کشور پهناور ايران و ظرفيت‌هاي بالاي معنوي،‌ مادي و انساني آن ما را مصون از اثرات تحريم‌ها مطابق با خواست دشمنان کرده است اما ما خودمان با بي برنامگي و تشتت چرا زمينه توفيق آن خون آشامان را فراهم کنيم.

زاکاني با بيان اينکه ما مي‌توانيم با رويکرد اقتصاد مقاومتي و با برنامه‌ريزي صحيح و تفاهم همه مسئولان از همين شرايط نيز فرصت بسازيم، گفت: بايدسعي کنيم ضمن پايين آوردن فشار بر مردم، دردهاي کهنه اقتصاد کشور را نيز با کم کردن اتکاي آن به نفت درمان کنيم.

عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينکه خط قرمز ما تنش بين قوا و نفاق و شکاف بين مسئولان است، اظهار داشت: ما حق نداريم گفتار، رفتار و عملي بنماييم که دشمن از آن سوء استفاده کند و ما حق نداريم که با رفتار و عمل خود مردم را مايوس کنيم بلکه ما نيازمند وحدت، انتخاب اهم موضوعات کشور و پرداختن به آنها براي رفع مشکلات مردم هستيم.

عضو کميسيون شوراها و امور داخلي کشور با بيان اينکه اگر وحدت در کشور لازم است به طريق اولي ما در مجلس نيازمند وحدتيم، گفت: اگر ما در اين ماه‌هاي سپري شده از مجلس نهم ضمن احترام گذاشتن به اختلاف سليقه‌ها و اختلافات کارشناسانه که موجب رشدخواهد بود وحدت داشتيم حتما از جايگاه بهتري در درگاه الهي، پيشگاه مقام معظم رهبري و مردم شريف کشورمان برخوردار بوديم لذا بايد بکوشيم با وحدت و همدلي آينده مطلوبي را براي خود رقم بزنيم.

عضو هيئت رئيسه فراکسيون اصولگرايان مجلس ضمن تشکر از لبيک گويي سوال کنندگان به تدبير مقام معظم رهبري درباره بازپس گيري سوال از رئيس جمهور اظهار داشت: ما نبايد همديگر را متهم کنيم و ظن و گمان بد به هم داشته باشيم،‌ در اين موضوع اخير سوال از رئيس جمهور نيز برخي از نمايندگان ما را متهم کردند که مدعي شده‌ايم از نيت رهبر معظم انقلاب خبر داشته‌ايم و نيت‌خواني مي‌کنيم و مي‌خواهيم از اين طريق مانع عمل نمايندگان به وظيفه قانوني آنان شويم، در حالي که مخالفت فراکسيون اصولگرايان با شناخت درست و بهره‌مندي از فرمايشات حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري و دلايل ذکرشده توسط معظم له و با تلاش و دقت براي بهره‌گيري از ساير ظرفيت‌هاي قانوني جهت استيفاي حقوق ملت بوده است.

وي ادامه داد: ما بايد با هم باشيم و با وحدت و جديت همه ظرفيت‌هاي خود را هوشمندانه صرف خدمت به مردم شريف و خواصه رفع مشکلات معيشتي آنان بنماييم.

نماينده مردم تهران در ادامه با اشاره به شرايط منطقه نيز ادامه داد: شرايط منطقه شرايط خاصي است و  دشمنان اسلام و انقلاب برخلاف شعارهايشان با اجير کردن تروريسم بين‌المللي خاصه خون آشامان القاعده با پول قطر و عربستان و تلاش‌هاي ترکيه و اردن و امکانات و سلاح‌هاي آمريکا،‌ انگليس، فرانسه و اسرائيل کوشش مي‌كنند ملت مظلوم و مسلمان سوريه را به جرم حضور فعال در خط مقاومت مورد هجوم و کشتار جمعي قرار دهند لذا از همه فعالان ضديت با خواست شوم استکبار و همچنين از دستگاه اجرايي کشور خواستارم اقدامات بيشتري را در حمايت از مردم مظلوم فلسطين داشته باشند.
انتهاي پيام/س2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.