سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

ایجاد نمایشگاه دائمی فرش در شهرستان اهر

فرماندار شهرستان اهر، با اشاره به پیشینه تاریخی منطقه در رشته فرشبافی در مناطق شهری و روستایی راه اندازی و ایجاد نمایشگاه دائمی فرش و صنایع دستی را از خواسته های فرشبافان منطقه در جهت فروش مستقیم کالاهای خود اعلام کرد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، صدیقی امروزدر جلسه بررسی مشکلات فرش در مناطق زلزله زده با اشاره به زلزله اخیر در شهرستان اهر گفت: بیشتر روستائیان شهرستان اهر به تولید فرش مشغول هستند که متأسفانه در زلزله اخیر دار قالی ها دچار آسیب شده اند که امیدواریم در این زمینه دولت عنایت بیشتری داشته باشد تا قسمتی از مشکلات روستائیان حل شود.

وی، تولید فرش، ورنی، فرشهای کناره، گلیم، جاجیم و بافت انواع فرش در رجهای مختلف را یکی از شغلهای مهم قشر زحمتکش روستایی و عشایری عنوان کرد و اختصاص تسهیلات ویژه کم بهره، بیمه فرش بافی، تأمین مواد اولیه خالص و استاندارد برای فعالان این صنعت را از نیازهای ضروری آنها برشمرد.

صدیقی، با اشاره به اینکه بیش از 20 هزار نفر هم اکنون از این طریق امرار معاش می کنند ایجاد نمایشگاه دائمی برای عرضه محصولات آنها را ضروری برشمرد و خواستار توجه ویژه وزارت صنعت، معدن و بازرگانی برای ایجاد این نمایشگاه در اهر شد.

این مقام مسئول، برگزاری جشنواره های صنایع دستی و ورنی را در جهت جذب مشتریان و شناسایی منطقه مهم ارزیابی کرد و اظهار امیدواری نمود این جشنواره با راه اندازی دبیرخانه دائمی در شهرستان اهر منشأ خدمات ارزنده برای فعالان این صنعت شود. /ب

برچسب ها: ایجاد ، نمایشگاه ، دائمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.