سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الاخباريه سوريه ؛

شکست جديد سياست تحريمهاي واشنگتن عليه تهران

مجبور شدن آمريکا به مستثني کردن چند کشور از تحريمهاي اخير عليه ايران، شکست جديدي براي سياست تحريمهاي واشنگتن عليه تهران است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني الاخباريه سوريه ، با وجود تهديدات آمريکا عليه ايران به علت برنامه هسته اي اين کشور، تهران توانست نفوذ خود در منطقه را به ديگر طرفها تحميل کند و نشان دهد همه آنچه در مورد غير صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران گفته مي شود فقط هراس افکني دولت آمريکا براي ترساندن رژيمهاي کشورهاي حاشيه خليج فارس است. فشارهاي آمريکا بر ايران در حال شکست خوردن است و واشنگتن در اعمال بسته جديد تحريمها بر تهران ناکام ماند. آمريکا پس از مذاکرات طولاني مجبور شد 9 کشوري را که به واردات نفت از ايران وابسته هستند از تحريمهاي اخير عليه اين کشور مستثني کند. آمريکا مدعي شد کشورهاي چين، هند، مالزي، کره جنوبي، سنگاپور، آفريقاي جنوبي، سريلانکا، ترکيه و تايوان اقداماتي را براي کاهش واردات نفت از ايران انجام دادند. هيلاري کلينتون وزير امور خارجه آمريکا تاکيد کرد واشنگتن و جامعه جهاني همچنان قصد دارند به اعمال فشار بر نظام ايران ادامه دهند تا نگرانيها عليه برنامه هسته اي اين کشور از بين برود. 
در ادامه اين گزارش آمده است: تحليلگران تاکيد مي کنند گفتگوهاي ديپلماتيک بين دولت آمريکا با اين کشورها نتيجه اي ندارد، زيرا اين کشورها توانايي مشارکت در اعمال اين تحريمها بر ايران را ندارند. چين، ژاپن و هند از جمله بزرگترين مشتريان نفت ايران هستند و چهل درصد صادرات نفت خام اين کشور براي آنها ارسال مي شود. 
کره جنوبي پنجمين واردکننده بزرگ نفت در جهان ده درصد از نياز نفتي خود را از ايران وارد مي کند. ترکيه هم تا حد زيادي به واردات نفت از ايران وابسته است. سريلانکا هم بيشترين وابستگي را به واردات نفتي از ايران دارد و همه واردات نفتي آن از ايران است. گفتني است بر اساس ارزيابي ها ذخاير نفتي ايران حدود صد و سي و هفت ميليارد بشکه است که نه و سه دهم درصد از ذخاير جهاني نفت را تشکيل مي دهد. به همين علت کاهش خريد نفت از ايران غيرممکن است. 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.