سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مردم جايگاه اصلي را در امر خصوصي سازي دارند

در برنامه خصوصي سازي مردم مالک و هسته اصلي اين برنامه هستند و براي افزايش بهره وري بايد همکاري مردم بيش از پيش باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، موضوع خصوصي سازي اهداف گوناگوني را دنبال مي کند که از اين جمله مي توان به مواردي چون ماهيت خصوصي سازي ورود مردم به توليد، اقتصاد و صنعت اشاره کرد که فعاليت مردم در اين عرصه باعث شده در توليد و صنعت به بهره وري دست يابيم و همين امر رشد اقتصادي را به دنبال دارد و سبب کاهش بيکاري مي شود.
 
در بخش ديگر حرف کوچک سازي دولت مطرح است که دولت وظيفه حامي، ناظر و سياست گذار را دارد و اجرا را بايد به دست مردم واگذار کند.

بحث خصوصي سازي در جهان نيز در کشورهاي توسعه يافته اجرا شده و به نتايج چشمگيري دست يافته اند.

کاظم سليمي کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: برنامه خصوصي سازي در کشور در حال اجرا است که با بستر و فضاسازي و ايجاد يک برنامه ساختاري مناسب و ابزارهاي خاص اين هدف تحقق مي يابد و در اين بحث دولت اولين کاري که بايد انجام دهند مهندسي مجدد است و منظور از اي مهندسي مجدد يعني تمام رويه هاي قبلي را کنار گذاشته و قوانين را به سمت پيشرفت حرکت دهيم.

در برنامه ريزي خصوصي سازي اين امر شايان ذکر است که مردم مالک و هسته اصلي اين برنامه هستند و براي افزايش بهره وري همکاري مردم بايد بيش از پيش باشد.

مشکل اساسي که در امر خصوصي سازي وجود دارد مديريت اقتصادي و قوانين حاکم اعم از قوانين بانکي، تعرفه ها، تسهيلات و ... بايد با ديد صادرات تنظيم شود نه واردات که اين در پي عمل به اصل 44 محقق مي شود و دولت و متوليان بحث واگذاري اين زيربناها را بايد به وجود بياورند.

وي در پايان اظهار داشت: در حال حاضر خصوصي سازي در اقتصاد کشور امري ضروري است و براي نجات اقتصاد کشور، صنعت، کشاورزي و توليد به اين برنامه عمل شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.