سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنوب ترکيه ، پايگاه تروريست ها و محل اعزام به سوريه

جنوب ترکيه به پايگاه تروريستها و مکاني براي اعزام آنها به سوريه مبدّل شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ، دولت ترکيه به نماينده مورد اعتمادي براي  تروريسم و تروريستهاي جهان   و شهرهاي جنوبي اين کشور نيز به پايگاه  تروريستها  مبدل شده است و تروريستها به اين پايگاهها براي جنگ با ملت سوريه جذب مي شوند.
جعفر يونس گزارشگر شبکه سوريه در گزارشي گفت :  هر روز که مي گذرد ابعاد جديدي از توطئه عليه سوريه فاش و دستاني که در تروريسم سياه عليه سوريها دست دارند ، فاش  مي‌شود.
پس از آنکه جبهه نصرت وابسته به شبکه القاعده در فهرست سازمانهاي تروريستي قرار گرفت ، رسانه هاي جهاني در گزارشهايي تصريح کردند ترکيه ، عامل اصلي ورود تروريستها به سوريه است .
رسانه هاي غربي مصاحبه هاي خبرنگارانشان با افراد مسلح تروريست  در مرزهاي سوريه با ترکيه را پخش کردند که از طريق ترکيه به سوريه وارد مي شوند . آنها در اين مصاحبه ها چگونگي اقدامات تروريستي خود را در سوريه تشريح کردند.
يکي از خبرنگاران خبرگزاري فرانس پرس در گزارشي گفت سفر تروريستها به سوريه به طور مشخص از شهر غازي آنتب ترکيه آغاز مي شود.  با توجه به تلاش شديد تندروها براي روبرو نشدن با خبرنگاران، ديدار با آنها بسيار دشوار است و آنان در منطقه مرزي بين سوريه و ترکيه حضور دارند .
خبرنگار فرانس پرس گفت  چهره و نوع پوشش آنها نشان مي دهد آنها تروريست هستند و لباسهاي آنان در بازارهاي انطاکيه ، همه نگاهها را به خود جلب مي کند و تروريستها با حمايت سازمان اطلاعات ترکيه وارد سوريه مي شوند .
خبرنگار فرانس پرس افزود اين تندروها در شهر مرزي ريحانه به وفور ديده مي شوند. افرادي که  راهنما و  راه بلد اين تروريستها هستند آنها را به روستاي« اطمه» هدايت مي کنند و اين روستا به مرکز نفوذ فراريها و نقطه ديدار تروريستها تبديل شده است.
خبرنگار فرانس پرس همچنين با يک تروريست مصري و يک تروريست الجزايري موسوم به انس مصاحبه کرده است. انس در منطقه قبايل الجزاير جنگ کرده و اکنون به جبهه نصرت در سوريه پيوسته است.
خبرنگار فرانس پرس همچنين با شماري از تروريستهاي ليبيايي و غير عربي مصاحبه انجام داده است.
از طرف ديگر گروه اينترنشنال پرايزيس گروپ در گزارشي به تازگي اعلام کرده است تندروهاي خارجي به صورت مستقيم در جنگ در کنار گروههاي مسلح در سوريه حضور دارند .اين گروه افزود بيشتر اين تروريستهاي خارجي در چارچوب گروههاي تکفيري مي جنگند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.