سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قطب های علمی در مناطق دانشگاهی ایجاد شود

ضرورت ایجاد قطب های علمی در مناطق دانشگاهی که واحدهای کوچک دارند ضروری است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ میر ستاری، نماینده منطقه 4 دانشگاه آزاد و عضو هيئت علمی در نخستین همایش کمیته مشاوران شاخه ی اعضای هيئت علمی دانشگاه آزاد افزود: از دکتر دانشجو تقاضا داریم که این رقابت ناسالم که بین واحدهای دانشگاهی در نتیجه احداث برخی رشته ها ایجاد شده درست کنند.

در حال حاضر نگاه فعلی ما به دو مقوله ی آموزشی و پژوهشی است اما با توجه به اینکه الان بخش نامه ها پژوهش محور شده باید یک تعادلی بین بخش آموزش و پژوهش برقرار شود از طرف دیگر بخشی از فعالیت های عمرانی که غیر ضروری است کاهش یافته و بیشتر به بخش پژوهش آموزش سوق داده شود.

وی گفت: از دکتر دانشجو می خواهیم که قطب های علمی در مناطق دانشگاهی ایجاد کنند به ویژه این قطب ها برای واحدهای کوچکتر ایجاد شود تا باعث ارتقای آموزش و پژوهش شود.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از خواسته ها این است که اختلاف بین دانشگاه آزاد و دولتی کم شود به عنوان مثال افزایش سنوات در دانشگاه آزاد در هر سال بیست هزار تومان است در حالی که در دانشگاه دولتی 70 تا 80 هزار تومان است و نزدیک به یک میلیون تومان اختلاف حقوق بین اساتید اعضای هيئت علمی دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی است./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.