سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان ادامه تحصیل در دوره دکتری برای اساتید مربی فراهم شود/ مجوز انتشار کتب الکترونیکی ضروری است

فراهم کردن ادامه تحصیل در دوره دکتری برای اساتید مربی در حال حاضر در دانشگاههای آزاد مشغول به فعالیت هستند باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ کامبیز تحویل داری، عضو هيئت علمی و نماینده منطقه ی هشت دانشگاه آزاد اسلامی در نخستین همایش کمیته مشاوران شاخه ی اعضای هيئت علمی دانشگاه آزاد افزود: منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامی بزرگترین منطقه با 300 هزار دانشجو و 7 هزار نفر عضو هيئت علمی با توجه به اینکه برخی از اساتیدی که در این منطقه فعالیت می کنند مربی هستند بنابراین ضرورت دارد تا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی امکان ادامه تحصیل در دوره ی دکتری را برای اساتید مربی فراهم کند.

از طرفی دیگر انتظار داریم یکسان سازی حقوق بین اساتید دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی صورت گیرد حتی پیشنهاد می کنیم که این حقوق بیشتر از اساتید دانشگاه دولتی باشد و این توصیه می شود که برای اساتیدی محقق شود که چند شغله نیستند و به صورت تمام  وقت در خدمت دانشگاه آزاد می باشد.

وی گفت: ایجاد رشته های بین رشته ای که در جهان بر روی آن تمرکز ویژه شده ضروری است تا از این طریق بتوانیم جذب دانشجویان بیشتری را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از پایان نامه ی کارشناسی ارشد و طرح های پژوهشی می تواند بسیار کمک کننده باشد چرا که اگر یک مرکزی را بخش تحقیقاتی بخواهد کار پژوهشی انجام دهد می تواند از این بانک استعلام کرده و متوجه شود که آیا این کار در دانشگاه آزاد انجام شده یا خیر.

وی خاطر نشان کرد: مشکل اکثر دانشگاه ها کتب تالیفی است که در انبار مانده و استفاده ای از آنها نمی شود بنابراین درخواست دادند تا مجوز انتشار کتب الکترونیکی داده شود تا  ازاین طریق هم از این کتب استفاده راحت تری شود و هم هزینه های چاپ و انتشار کاهش یابد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.