سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اولین مرکز ژنتیک پیشرفته در اردبیل راه‌اندازی شد

با حضور معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی اولین مرکز ژنتیک پیشرفته در اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی عملکرد مرکز درمان ناباروری قفقاز جهاد دانشگاهی را مثبت ارزیابی کرد و برای حمایتی بیشتر از این مرکز قول مساعد داد.

سعید قاضی مغربی گفت: هم مردم و هم ما به مراکز درمان ناباروری چشم امید داریم چرا که این مراکز می‌توانند بهترین خدمات را به عموم مردم ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در این مرکز خدمات متنوعی به مردم ارایه می‌شود، افزود: آن‌گونه که از پیشبرد اهداف در این حوزه مشهود به نظر می‌رسد اینکه چنین مجموعه‌هایی در کشور فعالیت خود را گسترده کردند تا بتوانند در یک حرکت و دورخیز مناسب طرح‌ها و اهداف حقیقی را جامه عمل بپوشانند.

قاضی مغربی در ادامه به روند رو به رشد مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی اردبیل اشاره کرد و گفت: معاونت پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی کشور آماده است تا با لحاظ ارائه امکانات و ایجاد شرایط آموزش مناسب با واحد اردبیل همکاری نزدیکی را داشته باشد.

معاون پژوهشی و فناوری جهاد دانشگاهی به نزدیکی استان اردبیل به کشور آذربایجان و حضور بیماران متعدد از این کشور اشاره کرد و افزود: مرکز اردبیل می‌تواند به قطب پذیرش بیماران خارجی در شمال‌غرب کشور تبدیل شود و به همین دلیل این مجموعه به سرعت در حال تجهیز و تقویت است.

قاضی مغربی گفت:‌ مردم آن کشور نیز باید از خدمات این مجموعه در اردبیل اطلاع پیدا کرده تا با امیدواری بتوانند از خدمات ارائه شده در این مرکز بهره‌مند شوند.

گفتنی است؛ استان اردبیل 16 هزار معلول دارد که با راه‌اندازی مراکز مشاوره ژنتیک و جلوگیری از ازدواج‌های فامیلی و به حداقل رساندن آن می‌توان از بروز بیماری‌های ژنتیکی به جد جلوگیری کرد/ع.

برچسب ها: اردبیل ، راه ، اندازی ، مرکز ، ژنتیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.