سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

پژوهشگران، توسعه همه جانبه استان چهارمحال و بختیاری را در دستور كار قرار دهند

نمانیده ولی فقیه دراستان چهارمحال و بختیاری گفت: پژوهشگران این استان، شناخت زمینه های رشد و توسعه همه جانبه استان را، در اولویت طرح های تحقیقاتی خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

حجت الاسلام محمد علی نكونام، در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته پژوهش استان چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به وضعیت كشور، گام اول در توسعه این استان، تحقیق و پژوهش است كه در هرعرصه كه بخواهیم به توسعه برسیم باید از موضوع پژوهش وارد شویم.

وی، شناسایی و جذب پژوهشگران را از اصول اساسی كار در استان چهارمحال و بختیاری عنوان كرد و افزود: باید به پژوهشگر میدان داد و به وی اعتماد كرد تا بتوانیم در این عرصه موفق شویم.

امام جمعه شهركرد، با تبریك شكار هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریكا در ایران، گفت: جوانان ایران با انجام كارهای پژوهشی تحقیقاتی در همه زمینه ها توانستند، مقابل دسیسه های دشمن بایستند.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این مهم، نشان دهنده توان بازدارندگی دفاعی ایران در برابر تهدیدات دشمنان است كه ما توانستیم در عرصه فناوری و كنترل توطئه های پیچیده جاسوسی، دشمن را شكست دهیم.

رئیس دانشگاه شهركرد نیز در این دیدار، گفت: سالانه 350 مورد پروژه و تحقیق از سوی تیم های تحقیقاتی و دانشجویان این استان انجام می شود كه می بایست این تحقیقات به سمت كاربردی شدن، سوق داده شوند.

اسماعیل اسدی افزود: شناسایی چالش ها و نیازهای استان چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلف می تواند پژوهش و تحقیق پژوهشگران را بیش از گذشته ساماندهی كند.

وی با بیان اهمیت توسعه تحقیقات در مركز رشد و پارك علم وفناوری استان چهارمحال و بخیتاری، گفت: راه اندازی این مركز در استان چهارمحال و بختیاری با مشكل كمبود اعتبار مواجه است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار، اظهار داشت: نگاه مسئولان و دست اندركاران به پژوهش در بخش كلان استان، تنها به سمت بخش دولتی است كه این موضوع نیاز به بازنگری دارد.

عبدالله تقی پور گفت: با توجه به كاهش اعتبارات بخش پژوهش بایست، از توان بخش خصوصی دراین زمنیه استفاده كرد كه در این راستا، پایگاه اطلاعاتی پژوهشگران استان چهارمحال و بختیاری فعال و به روز شده است.

از 22 تا 30 آذرماه در تقویم به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است./ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.