سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي روستايي به هيچ‌وجه تعطيل بردار نيست

وزير آموزش وپرورش گره خوردن مجتمع‌هاي آموزشي و پرورشي روستايي با نيازهاي مردم را دليل عمده تعطيل‌بردار نبودن اين مجتمع‌ها دانست .

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران حميدرضا حاجي بابايي گفت : از آنجا كه معلمي مهم‌ترين شغل اجتماعي و تربيت معلم در رأس امور است ، دانشگاه فرهنگيان با هدف تربيت معلماني كه مهم‌ترين هنر آن‌ها ياددهي است ، راه‌اندازي شد .

وي با اشاره به جذب 25 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگيان در سال جاري ، ادامه داد : هنر ياددهي فقط مختص زبان نيست و جنبه شخصيتي معلمان را نيز در بر مي‌گيرد ، به عبارت ديگر معلمان بايد بگونه‌اي تربيت شوند تا بر متعلمان خود تأثيرگذار باشند ، با شكل‌گيري قدرتمند اين موضوع بسياري از مشكلات جامعه مرتفع خواهد شد .

وزير آموزش و پرورش با اشاره به حركت آموزش و پرورش به سمت اجراي دو برنامه همزمان شرايط جذب معلم و نظام رتبه‌بندي معلمان از تصويب قوانيني در راستاي فراهم نمودن شرايط اجراي سند تحول بنيادين در مجلس شوراي اسلامي نام برد و تصريح كرد : به روز شدن مدارس ، استفاده از روش‌هاي تدريس ، بسته‌هاي آموزشي و فناوري‌هاي نوين از برنامه‌هاي ديگر آموزش و پرورش در مسير استقرار سند مهم تحول بنيادين است كه با اشتياق جامعه و همكاري مديران موجب نهضت بزرگي شد كه علي‌رغم سختي‌هاي كار ، لذت و شيريني آن در ذائقه مردم و دانش‌آموزان ماندگار گرديد .

وي به اقدامات تحولي صورت گرفته نظير : تغيير روش‌ها ، نظام آموزشي ، تغيير كتب درسي از اول مهر سال جاري اشاره كرد و افزود : با استقرار پايه 6 ابتدايي حدود 900 هزار معلم ساماندهي جديد شدند و 60 هزار كلاس درس راه‌اندازي شد كه در تاريخ آموزش و پرورش بي‌سابقه بوده است .

حميدرضا حاجي‌بابايي اعتباربخشي به اقدامات ، مكتوب نمودن پشتوانه علمي و روش‌هاي اجرايي به منظور مؤلفه‌اي در راستاي ماندگاري سند و نشانه‌هاي تحول بنيادين را از اهداف وزارت آموزش و پرورش خواند و بيان كرد : آحاد مردم جامعه ، به نوعي با موضوع تحول در آموزش و پرورش آشنا هستند و امروز هر دو دسته تأييدكنندگان و نقادان به انجام تغييرات در آموزش و پرورش اعتقاد دارند ، ما نيز معتقديم نقد و تأييد موجب رشد و ادامه مطلوب‌تر كار خواهد شد./ف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.