سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

کشت سیب‌زمینی در یک‌هزار هکتار از اراضی شوشتر

مدیر جهاد کشاورزی شوشتر از کشت یک‌هزار هکتار سیب‌زمینی در اراضی مستعد کشت این شهرستان خبر داد و گفت: کشاورزان به تعهدات خود پایبند باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، نادر پوررکنی در بازدید از مزارع سیب‌زمینی و پیاز شوشتر اظهار داشت: در سال‌جاری بیش از یکهزار هکتار از اراضی مستعد زیر کشت محصول سیب‌زمینی رفته است.

وی با اشاره به اینکه سیب‌زمینی در شوشتر به دو روش کشت می‌شود، افزود: امسال سیب‌زمینی به دو روش معمولی و استمرار کشت شد و این اقدام برای نخستین بار در شوشتر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشت استمرار بسیار به سود کشاورز خواهد بود، تاکید کرد: در این شیوه کشت، محصول  در بهترین زمان روانه بازار می‌شود و مدیریت زمان در این کشت بر اساس نیاز بازار انجام می‌شود.

پوررکنی با تاکید بر اینکه کشاورزان باید نسبت به تعهدات خود پایبند باشند، افزود: سهمیه کشت بر اساس نیاز بازار در منطقه و نوع خاک تعیین می‌شود و کشاورزان نباید بیشتر یا کمتر از سهمیه‌ای که با جهاد کشاورزی به توافق می‌رسند کشت کنند زیرا به خود و همکارانشان خسارت وارد می‌کنند.

پوررکنی تاکید کرد: در سال‌جاری در شوشتر بیش از 100 هکتار پیاز کشت شده است که کشاورزان برای کشت این محصول اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

کشاورزی در شوشتر بسیار رونق دارد و این شهرستان به عنوان رکورد دار در تولید محصولات کشاورزی در استان معروف است و نام قطب کشاورزی را به یدک می‌کشد./ع
برچسب ها: کشت ، سیب زمینی ، اراضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.