سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

بارش برف ارتفاعات شرق و شمال شرق خوزستان را سفیدپوش كرد

بارش برف پاییزی روز شنبه ارتفاعات شرق و شمال شرق استان خوزستان را كاملا سفیدپوش و متعاقب آن مردم ساكن در این مناطق را به استفاده از وسایل گرما زا وادار كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، بارش برف و باران كه ناشی از فعالیت سامانه كم فشار و مرطوب جنوبی است سبب اختلال در آمد و شد خودروها در محورهای مواصلاتی مناطق كوهستانی و برفگیر شرق و شمال شرق استان خوزستان همچون لالی ، ایذه ، اندیكا و مسجدسلیمان شده است.

بارش برف در این مناطق پس از سال ها خشكسالی ، خوشحالی مردم و كشاورزان را به دنبال داشته است.

 بنا به اعلام مركز پیش بینی هواشناسی استان از روز سه شنبه هفته جاری یك سامانه بارشی فعال نیز از سمت غرب كشور فعالیت خود را شروع خواهد كرد استان خوزستان در دامنه تاثیر این سامانه بارشی ، مجددا ابری و بارانی خواهد بود.

از سوی دیگر پلیس راه خوزستان از همه رانندگانی كه قصد سفر به مناطق كوهستانی و برفگیر استان را دارند خواست خودروهای خود را حتما به وسایل ایمنی خصوصا زنجیرچرخ مجهز كنند.

ماموران پلیس راه از تردد خودروهایی كه زنجیر چرخ همراه نداشته باشند جلوگیری خواهد كرد.

بنا به این گزارش بارش باران كه از روز شنبه در اكثر نقاط استان شروع شده همچنان به صورت پراكنده در مناطق مختلف استان ادامه دارد و شدت بارش در برخی نقاط استان از جمله اهواز سبب آبگرفتگی معابر عمومی شده است.

اداره كل مدیریت بحران استانداری خوزستان در اطلاعیه ای به طغیان رودخانه ها و بالا آمدن آب مسیل ها و رودخانه فصلی هشدار داد.

این اداره كل از عموم مردم خواسته است به منظور پیشگیری از بروز حوادث ناگوار از نزدیك شدن و قرار گرفتن در محدوده بسترهای رودخانه ها جدا خودداری كنند.

بارش های پاییزی در استان خوزستان پس از پنج سال خشكسالی ، كشاورزان استان را به كشت پاییزی و دیم ترغیب كرده است.

بنا به اعلام سازمان جهاد كشاورزی خوزستان ، به علت مرطوب بودن خاك و دمای بسیار مناسب ، بسیاری از كشاورزان كشت گندم پاییزه را در اراضی مستعد شروع كرده اند و برخی از كشاورزان منتظر برداشت ذرت علوفه ای هستند تا بلافاصله كشت گندم را در همان اراضی آغاز كنند.

براساس آخرین اطلاعات ارائه شده رسمی ، امسال 755هزار هكتار از اراضی استان خوزستان زیر كشت گندم خواهد رفت كه از این مقدار 485هزار هكتار آبی و بقیه دیم خواهد بود.

سازمان جهاد كشاورزی خوزستان پیش بینی كرده است تولید گندم در سال زراعی جاری در استان با 10درصد افزایش به رقم یك میلیون 750هزار تن برسد./س
برچسب ها: بارش ، برف ، ارتفاعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.