سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

استخراج بیش از 11 هزار تن خاك نسوز از معدن شهید نیلچیان استان چهارمحال و بختیاری

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری، از استخراج 11 هزار و 763 تن خاك نسوز از معدن شهید نیلچیان این استان، طی سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

بهزاد ابراهیمی با اعلام این خبر افزود: معدن شهید نیلچیان، با حفاری 31 حلقه چاه به طول پنج هزار متر در محدوده ای به وسعت 200 هكتار، واقع شده است.

وی اظهار داشت: مواد استخراج شده از این معدن را دو نوع خاك نسوز « آرژیلیت » و « بوكسیت » با عیار 65 تا 75 درصد شامل می شود كه در ایران و خاورمیانه، از نظر عیار و حجم ذخیره بی نظیر است.

ابراهیمی تصریح كرد: نوع، كیفیت و مرغوبیت مواد استخراجی معدن شهید نیلچیان، آن را به عنوان بهترین معدن ایران، خاورمیانه و غرب آسیا معرفی و ثبت كرده است.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان چهارمحال و بختیاری اضافه كرد: بر اساس مطالعات كارشناسان، 16 میلیون و 800 هزار تن انواع خاك نسوز، تا عمق 550 متری زمین در این معدن وجود دارد و با توسعه این معدن در بخش لایه معدنی در منطقه باجگیران و دوپلان، میزان استخراج آرژیلیت و بوكسیت این معدن سالیانه به 25 هزار تن افزایش می یابد.

وی، كاربرد این مواد را در صنایع آلومینیم سازی، صنایع نسوز و ساینده ها عنوان كرد و ادامه داد: هم اكنون، حدود 100 نفر در این معدن مشغول به فعالیتند.

معدن شهید نیلچیان در 90 كیلومتری جنوب غربی شهركرد، در ارتفاعات پشتكوه بختیاری قرار گرفته و عملیات بهره برداری آن از سال 1347 در منطقه باجگیران و دو پلان استان چهارمحال و بختیاری آغاز شده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.